Dato format
Fra : Nederbasse

Dato : 02-06-06 12:19

Hej Gruppe

Jeg ved dette har været oppe før men jeg roder godt og grundigt rundt i det
selv efter div. tuts på nettet.

Sæt dato i en mysql db data type er DATE
Datoen skrevet som 28-12-06 i formen
Ender i databasen som 2028-12-06 og bliver vist på websiden som 2028-12-06

Hvordan får jeg datoen i dk format i databasen og vist på siden i dk format
?

Lars

Fra : Frederik Sunne

Dato : 02-06-06 17:34

Nederbasse wrote:

> Hvordan får jeg datoen i dk format i databasen og vist på siden i dk format
> ?

Tjek MySQLs DATE_FORMAT() funktion, den vil være brugbar for dig.

Mvh,

Frederik

Fra : Thomas gade

Dato : 03-06-06 18:55

Frederik Sunne wrote:

> Tjek MySQLs DATE_FORMAT() funktion, den vil være brugbar for dig.
>
> Mvh,
>
> Frederik

Kan den ændres via phpMyAdmin?

--