Trykfølsomme knapper virker ikke tilfredss~
Fra : Erik Andersen

Dato : 02-06-06 11:55

Jeg skrev således i en meddelelse den 30. maj 2006:

Prøv at gå til denne hjemmeside: www.roskildehavn.dk, som er lavet i
FrontPage 2003, og hvor hovedmenuerne er lavet med pegefølsomme knapper.
Lige pludselig skal man dobbeltklikke på knapperne for at komme videre i
strukturen. Tidligere skulle man blot klikke en gang. Rammen med
hovemenupunkterne blinker også under opstart, ligesom det tager længere tid
at starte hjemmesiden op. Alt dette gælder kun, hvis hjemmesiden åbnes i
Windows XP. Åbnes hjemmesiden i Windows 2000, er der ingen problemer.

I en anden tråde den 16.-17. maj skrev Jens Peter Karlsen således:

Ingen steder. På grund af et tabt sagsanlæg måtte MS indbygge dette
ekstra trin i deres Browsere.

On Tue, 16 May 2006 21:20:23 +0200, "Tommy Jakobsen"
<tommy_at_jakobsen.be> wrote:

>Jeg bruger "trykfølsomme knapper" i eget design (gif), men har et problem
>med at der skal dobbeltklikkes for at aktivere dem på den udgivne
>hjemmeside. Når jeg tester knapperne på fanebladet "eksempel" i FP virker
>det som det skal med et enkelt klik.
>Er der nogen der lige har forklaringen på hvor jeg har kvajet mig ?

Problemet med de trykfølsomme knapper gælder kun startsiden. Alle
underliggende sider fungerer normalt.

Hvad kan jeg gøre for at slippe lettest ud af problemet, da jeg ikke kan
acceptere, at der skal trykkes 2 gange på knapperne for at komme videre? Jeg
er ike nogen "FrontPage haj", hvorfor jeg håber, at der er nogen, der kan
skitsere en brugbar løsning, så jeg ikke skal til at lave hele sitet om.

På forhånd tak for et godt råd.

mvh
Erik

Fra : Jan Lundorff

Dato : 02-06-06 17:59

Jeg
> [...]
> skitsere en brugbar løsning, så jeg ikke skal til at lave hele sitet om.

Hej Erik

Som jeg ser det, så er dine knapper lavet i en tidligere version af FrontPage,
som benytter en form for noget Java.
Jeg bruger selv FrontPage 2003 og jeg har ingen problemer i den retning, du
kan eventuelt prøve at kigge her: http://www.vognmand-j-hansen.dk eller her:
http://www.thorsobiogas.dk . På disse to sider skulle knapperne gerne virke
uden dobbelt klik!!

Mvh.

Jan Lundorff (Absolut heller ikke nogen FrontPage haj )

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper

Dato : 02-06-06 19:46

"Erik Andersen" <erik_a@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at starte hjemmesiden op. Alt dette gælder kun, hvis hjemmesiden åbnes i
> Windows XP. Åbnes hjemmesiden i Windows 2000, er der ingen problemer.

Dine knapper er lavet som en java applet, derfor skal du trykke 2 gange. 1.
gang for at aktivere dit objekt og 2. gang for selve knappen.

<applet code="fphover.class" codebase="../" width="92" height="15">
<param name="color" value="#000080">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="effect" value="glow">
<param name="font" value="Dialog">
<param name="fontstyle" value="regular">
<param name="fontsize" value="10">
<param name="text" value="Forside">
<param name="url" valuetype="ref" value="../index.htm">
</applet></p>

Det er i objekt brugen microsoft har tabt sagen. (Går jeg ud fra)

Du har ingen java knapper på undersiderne, kun links.

Knapperne skal laves som ren java, og ikke som et objekt/applet. Eller i
frontpage som Jan Lundorff skriver....

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-06-06 23:30

Jesper skrev:

>Knapperne skal laves som ren java, og ikke som et objekt/applet. Eller i
>frontpage som Jan Lundorff skriver....

Hoverknapperne/trykfølsomme knapper i de tidl. versioner af FP er
java.

Du mener javascript, som er noget helt andet.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne og sender indlæg to gange,

Fra : Jesper

Dato : 03-06-06 13:24

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hoverknapperne/trykfølsomme knapper i de tidl. versioner af FP er
> java.
>
> Du mener javascript, som er noget helt andet.

Det siger ligesom sig sel at det er javaSCRIPT.... da jeg skriver det ikke
skal laves som en java applikation/objekt....

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-06-06 14:32

Jesper skrev:

>Det siger ligesom sig sel at det er javaSCRIPT.... da jeg skriver det ikke
>skal laves som en java applikation/objekt....

Du skriver:

»Knapperne skal laves som ren java,« og det er det FP hidtil har
gjort.

Java har intet med javascript at gøre.

Fra : Jesper

Dato : 03-06-06 15:44

> Du skriver:
>
> »Knapperne skal laves som ren java,« og det er det FP hidtil har
> gjort.
>
> Java har intet med javascript at gøre.

Hmm. Nu siger jeg det igen. NEJ java er ikke det samme som JAVASCRIPT.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-06-06 16:50

Jesper skrev:

>NEJ java er ikke det samme som JAVASCRIPT.

Fint, du er klar over det, men hvorfor skrev du så at de skal
laves i ren java?

Fra : Lylloff

Dato : 02-06-06 23:29

Håber nogle kan svare på denne opgave:

Jeg har lavet en side bestående af 2 rammer: Venstre og Højre med fastfrys
opdeling.

Hvordan får jeg fastlås rammerne så de følges ad når jeg ruller Vertikalt ??
Således at
begge rammer bevæger sig op og ned samtidig.

Håber det kan lade sig gøre.

--
Hilsen
Knud-Erik

Fra : Viggo

Dato : 05-06-06 16:08

"Lylloff" <lylloff@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?? Således at
> begge rammer bevæger sig op og ned samtidig.

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Hvorfor bruger du rammer, hvis de skal
følges ad?
--

Venlig hilsen
Viggo