Københavns kommune skoletandpleje ?
Fra : Kim

Dato : 01-06-06 19:30

Jeg kan ikke rigtigt finde noget på nettet derfor lige et par spørgsmål.

Har Københavns Kommune skoletandpleje en hjemmeside ?

Var til skoletandlægen i dag med min datter på snart 10 år, hun går
kun ca 1 gang om året og har gjort det fra hun fik de første tænder.
Hun har ingen huller og har aldrig haft det.
Desværre viste det sig at den indvandretandlæge vi fik i dag ikke
kunne forstå og snakke et almindeligt dansk med det resultat at
besøget blev ubehageligt. Har før haft indvandretandlæger hos
skoletandlægen
uden problemer da de kunne normalt dansk.
Det gider jeg ikke igen.

Er der ikke regler for at en tandlæge ( eller læge ) skal kunne tale og
forstå
dansk på et vist niveau, for at undgå ubehagelige situationer og
misforståelser ?

Mvh Kim

Fra : Holst

Dato : 01-06-06 19:46

Kim wrote:

> Er der ikke regler for at en tandlæge ( eller læge ) skal kunne tale og
> forstå
> dansk på et vist niveau, for at undgå ubehagelige situationer og
> misforståelser ?

Prøv at stil dit spørgsmål i news:dk.videnskab.jura, idet dit spørgsmål
umiddelbart falder uden for denne gruppes fundats.

Fra : Kim

Dato : 01-06-06 20:04

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev
> Prøv at stil dit spørgsmål i news:dk.videnskab.jura, idet dit spørgsmål
> umiddelbart falder uden for denne gruppes fundats.

Jeg stillede altså mere end 1 spørgsmål.
Og måske andre i Danmark har været udsat for noget
lignende og kunne vejlede eller fortælle hvordan de
taklede situationen, ik Holst ?

/Kim

Fra : Holst

Dato : 01-06-06 20:34

Kim wrote:

> Jeg stillede altså mere end 1 spørgsmål.

Ja, det var også derfor, jeg kun citerede den del af dit indlæg, der
drejede sig om regler. Den del hører nemlig hjemme i
news:dk.videnskab.jura, hvor du nok vil få det bedste svar.

Resten af dit indlæg hører måske mest hjemme i

Fra : Tøsen

Dato : 02-06-06 22:41

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstå
> dansk på et vist niveau, for at undgå ubehagelige situationer og

Da vi boede i Københavns kommune / Valby kom begge mine børn til tandlægen 2
gange om året. De blev indkaldt med brev. De gik på det tidspunkt ikke i
skole. Det er 2 år siden. Ellers må du vist gerne tage dem til din egen
tandlægen uden beregning. Min datter havde brug for at komme til tandlægen i
juleferien, men skoletandlægen havde lukket, så vi tog kontakt til en
"voksen" tandlægen. Han kiggede på hende og behandlede hende, uden
beregning. Jeg har netop modtaget en ny indkaldelse til hende fra den
tandlæge. På den skole hvor mine børn går nu, sørger tandlægen selv for at
hente dem i klasse og tage dem til undersøgelse 2 gange om året. Jeg får et
brev med hjem efterfølgende. Ellers prøv at kontakte:

Børne- og Ungdomstandplejen
Henrik Pontoppidans Vej 8
2200 København N
Tlf.: 35 30 39 60 · Fax: 35 30 39 56