Debian boot stop
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:19

Hej NG

Jeg står stille er når jeg boot første gang med debian ? hvad kan skyldes
fejlen ?

Det er en asus terminator k7, med en xp2000+, 2x256 mb ram og en ibm HHD på
36 gb.

Jeg har kunne boot på samme maskine, med 256 mb ram og en 160gb HHD dog
ville den ikke starte da bios ikke understøtten over 80gb HHD. og Linuc
bootloader så flippede ud.

Setting up filsystem, please wait....

NET4: UNIX domain sockets 1.0/SMP for linux NET4.0

Insmod: fan.o: module by that name not found

Modprob: failed to load module fan

Insmod: thermal.o: module by that name not found

Modprob: failed to load module thermal

Starting system log deamon: syslogd. Klogd.

Using /lib/modules/2.4.27-2-386/kernel/drivers/usb/usbcore.o

Using /lib/modules/2.4.27-2-386/kernel/drivers/usb/host/usc-uhci.o

Mvh.

N00b JakobS

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 30-05-06 13:28

JakobS wrote:

> Using /lib/modules/2.4.27-2-386/kernel/drivers/usb/host/usc-uhci.o

Prøv at boote på kerne 2.6.8 ved at skrive linux26 før du booter.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 15:58

Hej Tom

Ok men jeg er ikke lige klar over hvor jeg skriver det. prøver at inst. den
sidste nye ver.

Mvh.
Jakob S

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 30-05-06 16:49

JakobS wrote:
> Hej Tom
>
> Ok men jeg er ikke lige klar over hvor jeg skriver det. prøver at inst. den
> sidste nye ver.

Latest official release of the "stable" CD images: 3.1 rev2.
Sidste nye sarge men er ikke helt sikker på om du tænker på noget nyere.

http://mepis.linuxkiosken.dk/temp/sarge/deb-01_001.jpg Bare skriv
linux26 før du taster enter.

Prøv også at hive alle dine usb-dimser ud af PCen måske..

Ellers findes der også diverse måder at installere Etch på
http://www.de.debian.org/devel/debian-installer/

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 17:11

Hej Tom

AAa fandt ud af det nu.. Jeg ved ikke helt hvad der gik galt noget med den
ikke lige fatte at jeg ikke havde A-drev i og fik bytte rundt på lidt
forskeligt . Men det køre nu og jeg fik indtastst linux26 det rigtige sted