kille mplayer
Fra : Henrik Hartig

Dato : 29-05-06 09:51

Hej
Det er lykkedes for mig at kunne starte DR's radioprogrammer ved blot at
trykke på deres hjemmeside (ikke noget med at lave script ved at bruge
alternative afspilleres link).

I baggrunden kører så mplayer, som jeg så skriver kill "processID". Og
radioen er slukket.

Jeg ville gerne lave et script, som klarer denne opgave, men da jeg ikke
kender processID'et er dette noget svært.

Hvordan kan jeg stoppe/slukke radioen/mplayer?
(Er det helt i skoven at lave et script, som via top-kommandoen søger
efter stringen mplayer og på den måde finder processID'et?)

/henrik

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-05-06 09:59

Henrik Hartig <post@henrikhartig.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg ville gerne lave et script, som klarer denne opgave, men da jeg
> ikke kender processID'et er dette noget svært.

Personligt ville jeg nok prøve at bruge et program der kan scriptes på
passende vise. En mulighed ville være xmms der kan styres mere direkte
fra komandolinjen ved at bruge xmms-shell

> Hvordan kan jeg stoppe/slukke radioen/mplayer?
> (Er det helt i skoven at lave et script, som via top-kommandoen søger
> efter stringen mplayer og på den måde finder processID'et?)

Hvis du har værktøjerne pidof eller pgrep/pkill så er det langt
lettere.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Henrik Hartig

Dato : 29-05-06 10:24

> Hvis du har værktøjerne pidof eller pgrep/pkill så er det langt
> lettere.

Lige det jeg manglede. MANGE tak
/henrik