nmap resultat
Fra : Morten

Dato : 28-05-06 13:46

Hej. Jeg kørte nmap mod min server. Nogen der ved hvad det er der kører
på port 1755?

PORT STATE SERVICE VERSION
22/tcp open ssh OpenSSH 3.9p1 (protocol 1.99)
80/tcp open http Apache httpd 2.0.52 ((CentOS))
1755/tcp filtered wms

Jeg kan ikke umiddelbart connecte til den

[morten@machine ~]$ telnet localhost 1755
Trying 127.0.0.1...
telnet: connect to address 127.0.0.1: Connection refused
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Mvh.

Morten

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-05-06 14:10

On Sun, 2006-05-28 at 14:45 +0200, Morten wrote:
> Hej. Jeg kørte nmap mod min server. Nogen der ved hvad det er der kører
> på port 1755?

Porten er "filtered", hvilket betyder den hverken er åben (open) eller
lukket (closed), men at der intet svar er på den.

Det kan være din ISP der har et filter.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-05-06 14:31

On 2006-05-28, Christian E. Lysel <sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote:

| Porten er "filtered", hvilket betyder den hverken er åben (open) eller
| lukket (closed), men at der intet svar er på den.
|
| Det kan være din ISP der har et filter.

Lyder bare underligt de vil forhindre ham i at sætte en streaming
server op.

--
Bo Simonsen | E-Mail : bo@geekworld.dk
Stud.Scient | Homepage : http://bo.geekworld.dk/

"Computer Science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
--- Edsgar Dijkstra