Recover ext3 partition
Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-05-06 21:56

Hej gruppe.

Jeg var ved at lave en reinstallation af min server, da den af mystiske
årsager slet ikke virkede.

I min gode tro, om at jeg havde partitioneret den rigtigt (/var i sin
egen partition osv.), så glemte jeg vidst, at den ikke var partitioneret
ordentligt.

Gudskelov lå de vigtigste webscripts osv. på en helt anden disk... Men
store dele af min database er tabt.

Nu har jeg installeret Debian på den forny... Altså re-formateret hele
disken!

Har jeg noget håb om at genskabe mine MySQL-database-filer? Altså dem
som ligger på den slettede partition?

Jeg har kigget på "magicrescue". Det kan hente tabte filer og lignende
på baggrund af et mønster. Men det er selvfølgelig kun lavet til at lave
recover på mp3, avi og lignende.

Jeg har ikke rørt disken, efter det gik op for mig, hvad der var sket.
Jeg håber lidt på, at min database stadig ligger på disken et sted...

Kan nogen hjælpe mig på vej? Eller kan jeg godt give fortabt?

Kasper Johansen

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-05-06 00:38

Kasper Johansen wrote:

> I min gode tro, om at jeg havde partitioneret den rigtigt (/var i sin
> egen partition osv.), så glemte jeg vidst, at den ikke var partitioneret
> ordentligt.

Det var ikke dét, du glemte. Du glemte at tage backup !

> Har jeg noget håb om at genskabe mine MySQL-database-filer? Altså dem
> som ligger på den slettede partition?

Nej.

-Claus

Fra : Christian Iversen

Dato : 28-05-06 12:00

Kasper Johansen wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke rørt disken, efter det gik op for mig, hvad der var sket.
> Jeg håber lidt på, at min database stadig ligger på disken et sted...

Jeg skal snarligt, for en kunde, skrive et mysql-filter til magicrescue for
at løse samme problem (dog ikke p.g.a brugerfejl). Hvis du hænger på et par
dage, kan det være jeg har noget brugbart. Skriv evt. til min emailadresse.

--
| Christian Iversen | The careers advisor used to come to |
| chrivers@iversen-net.dk | school, and he used to get the kids |

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 02-06-06 10:20

Den Sat, 27 May 2006 22:55:52 +0200. skrev Kasper Johansen:

> [...]
> Jeg håber lidt på, at min database stadig ligger på disken et sted...
>

> Kan nogen hjælpe mig på vej? Eller kan jeg godt give fortabt?

jeg har lavet et patch til debugfs som du kan forsøge med:
http://std.dkuug.dk/keld/readme-salvage.html

Hilsen
keld