skærmopløsning
Fra : Rynke

Dato : 25-05-06 20:38

Hej NG.

Jeg har installeret LINUX istedet for XP, men har fået et problem med
skærmen. Da jeg kørte XP havde jeg en skærmopløsning på 1280 X
1024 på min NEOVO 17" flad, men nu kan jeg ikke komme højere end 800
X 600.
Under installationen fik jeg en meddelelse om at skærmem ikke kunne
håndtere signalet???? og skærmem blev sort, så det ikke var muligt
at se hvad der foregik. Jeg fik fat i en alm. skærm som klarede
opgaven OK, og efter endt installation kom fladskærmen på igen, og
der var nu 800 X 600 billede på.
Jeg tænker at LINUX har sat opløsningen efter den skærm der sad på
under installationen, men hvordan kan jeg ændre dette.
Håber på at få et svar skåret ud i bølgepap, da jeg er ny i dette.
Hilsen Rynke

Fra : Rynke

Dato : 26-05-06 06:37

Jeg har siddet og leget lidt og har nu løst problemet.

Gik ind i YaST2 modules, og derefter under "udstyr" - "kontrolcenter" -
"grafikkort og skærm".

Der var en lang liste over monitorer, men ikke NEOVO som min hedder.
Den havde stillet sig på "VESA Monitor". Ved siden af var en anden
liste med læssevis af opløsninger, og her valgte jeg 1024 X 768.

Hilsen Rynke

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 26-05-06 09:02

Rynke wrote:
> og her valgte jeg 1024 X 768.

Hvis du vil have magten over yast gui-hui skærmkonfiguration så tag
et kig på dette link

http://mepis.linuxkiosken.dk/temp/debian/xorg-edit.html

Velkommen til linux !