VIA EPIA SP13000 Mini ITX grafikadapter
Fra : Bent Nielsen

Dato : 21-05-06 11:20

Hi
Når jeg har install Ubuntu 6.06, så er der ikke så godt fart på
grafikadapter / VIA CN400 når jeg vil prøve at køre glxgears, det er som
den slet ikke rigtigt virker.

På nogle Epia SP/CL 10000 mini-ITX hvor det er en grafikadapter / VIA
CLE266, så køre den ok, men jeg kan ikke se hvor hurtigt, da den ikke
skriver det i terminal vinduet.
Det kunne den hvis i den helt gamle Ubuntu

Jeg har tænker på at købe et VIA EPIA EN15000 Mini ITX, men vil det også
blive et problem med Grafikadapter VIA CN700

Synes at have set VIA skulle have fri drivet driver til de chips

Jeg har instaleret de VIA driver som der kommer med Ubuntu 6.06 og de
nye opdateret driver fra online opdatering.

Er der nogen som har fået SP 13000 ned CN400 til at køre som om det
ikke er en vesa xx mode??

Hvis ja, hvodan?