Suse 10.1 tilgængelig
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 12-05-06 13:07

Suse 10.1 er nu tilgængelig. Det er kun versionen på CD der er
tilgængelig som ISO-er, Suse 10.1 findes bl.a på
ftp://klid.dk/opensuse/distribution/SL-10.1/iso

Der er lavet en dansk guide til Suse på http://suse.linuxin.dk/

Hilsen
Keld

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 14:43

Keld Jørn Simonsen wrote:
> [...]
> tilgængelig som ISO-er, Suse 10.1 findes bl.a på
> ftp://klid.dk/opensuse/distribution/SL-10.1/iso

tak for heads up, har ventet på den i et stykke tid (siden 10.0 kom ;))
hvad er chancerne for at der kommet en DVD version? (jeg har praktisk
taget kun DVD-RW skiver liggende efterhånden jo)

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-05-06 17:25

I dk.edb.system.unix, skrev Claus Albæk (Kbh.):

> tak for heads up, har ventet på den i et stykke tid (siden 10.0 kom ;))
> hvad er chancerne for at der kommet en DVD version? (jeg har praktisk
> taget kun DVD-RW skiver liggende efterhånden jo)

Mig bekendt er der ingen problemer i at brænde et CD-image på en DVD og
få det til at virke.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 21:22

Jesper Krogh wrote:

> Mig bekendt er der ingen problemer i at brænde et CD-image på en DVD og
> få det til at virke.
>
> Jesper

Det er der heller ikke, men jeg gider simpelthen ikke det ekstra rod,
jeg har det meste af internettet liggende efterhånden, og det roder! :)
Derfor vil jeg gerne nøjes med 1 skive frem for 5.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 12-05-06 22:41

Den Fri, 12 May 2006 22:21:56 +0200. skrev Claus Albæk (Kbh.):

> Det er der heller ikke, men jeg gider simpelthen ikke det ekstra rod,
> jeg har det meste af internettet liggende efterhånden, og det roder! :)
> Derfor vil jeg gerne nøjes med 1 skive frem for 5.

Prøv at se om der ikke er en dvd i bittorrent.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 12-05-06 18:17

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> tak for heads up, har ventet på den i et stykke tid (siden 10.0 kom ;))
> hvad er chancerne for at der kommet en DVD version? (jeg har praktisk
> taget kun DVD-RW skiver liggende efterhånden jo)

Du kan selv lave en DVD med udgangspunkt i de 5 CD-iso filer.
MakeSUSEdvd, der automatisk laver dette, kan findes hos
<http://sourceforge.net/projects/makesusedvd/>.

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Yndlingscitat: "Observation statements and statements of experimental

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 21:22

Jacob Tranholm wrote:

> Du kan selv lave en DVD med udgangspunkt i de 5 CD-iso filer.
> MakeSUSEdvd, der automatisk laver dette, kan findes hos
> <http://sourceforge.net/projects/makesusedvd/>.

super! jeg takker.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 12-05-06 18:47

Den Fri, 12 May 2006 15:42:59 +0200. skrev Claus Albæk (Kbh.):

> tak for heads up, har ventet på den i et stykke tid (siden 10.0 kom ;))
> hvad er chancerne for at der kommet en DVD version? (jeg har praktisk
> taget kun DVD-RW skiver liggende efterhånden jo)

Man kan godt brænde et cd-aftryk på en dvd-skive.
Det koster bare 3-5 skiver.

Der skulle komme en dvd-version af suse "snart".

Hilsen
Keld

Fra : Morten Guldager

Dato : 12-05-06 17:53

2006-05-12 Keld Jørn Simonsen wrote
> Suse 10.1 er nu tilgængelig. Det er kun versionen på CD der er
> tilgængelig som ISO-er, Suse 10.1 findes bl.a på
> ftp://klid.dk/opensuse/distribution/SL-10.1/iso

Har Suse så igen en "rigtig" suse version, samt en oss version?

Og er det ikke oss version der ligger på linket ovenfor?

Jeg har vist ikke helt fattet deres koncept endnu. Nogen der
kan bukke det i neon?

Nå ja, kan jeg suge fra klid.dk med rsync? (det ville være
cool)

/Morten - Som stadig kører SuSE-9.3 de fleste stedder.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 12-05-06 19:00

Den Fri, 12 May 2006 16:52:54 +0000. skrev Morten Guldager:

> 2006-05-12 Keld Jørn Simonsen wrote
>
> Har Suse så igen en "rigtig" suse version, samt en oss version?

Jeg véd det ikke, og jeg synes det er noget rod.

jeg tror der kun er én version nu, og det ligger i opensuse-kataloget.

opensuse har i hvert fald også ikke open source ting med.
Jeg tror det er cd4.

> Og er det ikke oss version der ligger på linket ovenfor?

Jo, men med ikke-open source ting...

> Jeg har vist ikke helt fattet deres koncept endnu. Nogen der
> kan bukke det i neon?

Jeg så også gerne en forklaring.

> Nå ja, kan jeg suge fra klid.dk med rsync? (det ville være
> cool)

Klid har lukket for rsync. Og der er vist heller ikke noget at rsynce, vi
har kun iso-erne. Jeg er forvirret over deres distributionspolitik.

Hilsen
Keld

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 12-05-06 19:05

Den Fri, 12 May 2006 18:00:15 +0000. skrev Keld Jørn Simonsen:

> Jeg så også gerne en forklaring.

Lidt om Novells rod:
http://www.certcities.com/editorial/columns/story.asp?EditorialsID=205

Hilsen
Keld

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-05-06 20:57

On Fri, 12 May 2006 12:06:57 +0000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Suse 10.1 er nu tilgængelig. Det er kun versionen på CD der er
> tilgængelig som ISO-er, Suse 10.1 findes bl.a på
> ftp://klid.dk/opensuse/distribution/SL-10.1/iso

Suse DVD Bittorrent:

http://download.opensuse.org/distribution/SL-10.1/SUSE-Linux-10.1-GM-DVD-i386.torrent

http://download.opensuse.org/distribution/SL-10.1/SUSE-Linux-10.1-GM-DVD-x86_64.torrent

http://download.opensuse.org/distribution/SL-10.1/SUSE-Linux-10.1-GM-LiveDVD.torrent

--
np: Nick Cave - Red Right Hand [stopped]

Fra : Lyrik

Dato : 01-06-06 13:41

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
++++++++++++++++++++++++++

Den er åbenbart en US version?
Den kan ikke afspille DVD. Den er gennemsyret af DRM.
Den forklarer selv at det må den ikke.
Nu er jeg endelig igang med Linux (Suse 10.1)og har fået den installeret.
Så vil jeg spørge jer om hvor og hvordan jeg får en DVD afspiller til den?
Jeg vil også spørge hvor jeg får videokonverteringsværktøj af forskellige
typer?

Med venlig hilsen
Jens

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 01-06-06 16:13

Lyrik skrev:

> [...]
> Jeg vil også spørge hvor jeg får videokonverteringsværktøj af forskellige

Til DVD-afspilning bliver du nødt til at anvende en ikke autoriseret
udgave af mplayer, xine, kaffeine,... Du kan finde disse hos Packman
<http://packman.links2linux.org/>, og dette gøres muligvis nemmest ved,
at du tilføjer Packman's YaST Package Repository:
<http://en.opensuse.org/Additional_YaST_Package_Repositories#Packman> og
efterfølgende opdaterer systemet med de tilgængelige tillægsprogrammer.

Ellers kan du i stedet vælge at anvende Apt for SuSE
<http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/> eller Smart
<http://susewiki.org/index.php?title=Smart> til at administrere dine
pakker på computeren. For begge disse systemer bliver Packman naturligt
tilføjet som installationskilde, og yderligere er pakkeadministreringen
i SuSE 10.1 lidt "buggy", hvor specielt Smart er blevet meget populær
indenfor de senere uger.