ALSA ændringer i Linux-2.6.16?
Fra : Kent Friis

Dato : 05-05-06 17:10

Er der ændret i ALSA i 2.6.16-kernen? Pludselig kan jeg afspille
mange sound-streams på en gang (fra forskellige programmer), noget
der hidtil har krævet dmix.

Og kan man sætte den op så kun et program kan bruge lydkortet ad
gangen? Der er ikke noget mere irriterende end musik med indlejrede
"Boing"-lyde, som Windows ellers er god til at lave.

Mvh
Kent

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-05-06 19:13

On 05 May 2006 16:09:42 GMT, Kent Friis wrote:

> Er der ændret i ALSA i 2.6.16-kernen? Pludselig kan jeg afspille
> mange sound-streams på en gang (fra forskellige programmer), noget
> der hidtil har krævet dmix.

Ja, der har vist været en større forbedring af alsa i 2.6.15 eller .16, nu
kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilket forum jeg fandt nyheden på, har
forsøgt at søge på 3-4 forskellige men uden held. Men du har ihvertfald
ret.

--
np: Adam Freeland - Uberzone - Rhythm Device
http://www.last.fm/user/front243/