Opdatering af kubuntu
Fra : Jonas Jalling

Dato : 02-05-06 10:00

Hej,

før i tiden brugte jeg gentoo hjemme på min stationære computer. Jeg
blev imidlertid træt af ventetiden ved installation af programmer,
hvorfor jeg har givet kubuntu en chance - dog er jeg blevet lidt i tvivl.
I gentoo kunne jeg "opgradere til nyeste version" af hele systemet ved
brug af emerge. Dvs. ingen reinstallation ved versionsskifte. Kan det
samme lade sig gøre i kubuntu? Jeg kører pt. 5.10, men når 6.xx ikke er
i beta mere vil jeg jo selvfølgelig køre med den. Kan det klares uden at
reinstallere?

Jonas Jalling

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-05-06 10:08

On Tue, 02 May 2006 11:00:02 +0200, Jonas Jalling wrote:

> [...]
> samme lade sig gøre i kubuntu? Jeg kører pt. 5.10, men når 6.xx ikke er
> i beta mere vil jeg jo selvfølgelig køre med den. Kan det klares uden at

Ok, jeg skal lige være sikker på jeg har helt fat i det du spørger om :)

Men hvis du vil opgradere til nyeste versioner så kør:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

i en terminal.

Når dapper drake engang bliver færdig, kan du typisk opgradere til den ved
at lave nogle få ændringer i /etc/apt/sources.list
Sådan var det ihvertfald før i tiden, jeg formoder det samme vil være
tilfældet med DD.

Forøvrigt kører dapper drake fortrinligt på min bærbare til trods for det
er en beta udgave.

--
np: Benga - Killerstep
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Jonas Jalling

Dato : 02-05-06 10:34

Thomas Jespersen skrev:

> [...]
> tilfældet med DD.
>
> Forøvrigt kører dapper drake fortrinligt på min bærbare til trods for det

Det var præcis hvad jeg søgte.

Jeg takker for hjælpen til Jer begge.

Jonas Jalling

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-05-06 10:20

> [...]

> samme lade sig gøre i kubuntu? Jeg kører pt. 5.10, men når 6.xx ikke er
> i beta mere vil jeg jo selvfølgelig køre med den. Kan det klares uden at
http://www.ubuntu.com/testing/dapperbeta
Gå til afsnittet: Upgrading from Ubuntu 5.10

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen