Automatisk start af X
Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-05-06 09:21

Hej gruppe.

Min computer med Debian testing er pludselig holdt op med at starte x
automatisk.

Hvordan kan man sikre sig, at den starter X op hver gang, at computeren
starter?

Kasper Johansen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-05-06 09:23

Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> writes:

> Min computer med Debian testing er pludselig holdt op med at starte x
> automatisk.
>
> Hvordan kan man sikre sig, at den starter X op hver gang, at
> computeren starter?

Installerer en display manager: xdm, gdm, kdm ...

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-05-06 09:31

Christian Joergensen wrote:
> Installerer en display manager: xdm, gdm, kdm ...

Jeg har allerede xdm installeret.

smith:/home/knj# apt-get install xdm
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
xdm is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

Hvad kan det skyldes, at mit X pludselig ikke vil starte automatisk op?
Jeg starter det ved hjælp af "startx", som det er nu.

Kasper Johansen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-05-06 09:37

> Jeg har allerede xdm installeret.

ls -al /etc/rc5.d | grep -i xdm

Fra : Sune Vuorela

Dato : 02-05-06 09:39

On 2006-05-02, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:

> Hvad kan det skyldes, at mit X pludselig ikke vil starte automatisk op?

Jeg har en ide om at det skyldes at xdm i testing er blevet opgraderet
til xorg7-xdm - og der har været en fejl i pakken.

står der /usr/bin/X nogen steder i /etc/X11/xdm/* ?
står der /usr/X11R6/bin/X nogen steder i de samme filer?

/Sune

Fra : Sune Vuorela

Dato : 02-05-06 09:44

On 2006-05-02, Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote:

> Jeg har en ide om at det skyldes at xdm i testing er blevet opgraderet
> til xorg7-xdm - og der har været en fejl i pakken.

Det er allerede veldokumenteret ;)

/Sune