Ubuntu 6.06 stabilitet?
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-04-06 20:10

Hejsa,

jeg har tænkt på at afprøve Ubuntu 6.06. Jeg ved godt det er en beta,
men der er nogle features der tiltaler mig. Jeg tænkte på om der er
nogle der har prøvet den og kan fortælle mig om den er MÆGTIG ustabil
eller om jeg godt kan køre et fornuftigt desktop-system på den?

Ikke nogle kritiske applikationer, bare sådan for sjov.

--
Now Playing
Snog - Empires

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-04-06 20:20

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas Jespersen:
> [...]
> nogle der har prøvet den og kan fortælle mig om den er MÆGTIG ustabil
> eller om jeg godt kan køre et fornuftigt desktop-system på den?

Jeg har kørt med den i 2-3 uger nu, der er efter min mening ikke noget
at frygte. Den har også været i feature freeze i længere tid og det
kommer ikke større ting ind inden den bliver frigivet.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-04-06 20:49

On Mon, 24 Apr 2006 19:20:23 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Jeg har kørt med den i 2-3 uger nu, der er efter min mening ikke noget
> at frygte. Den har også været i feature freeze i længere tid og det
> kommer ikke større ting ind inden den bliver frigivet.

Ok, takker for begge svar. Jeg downloader lige nu :)

--
Now Playing
Snog - Empires

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 24-04-06 21:21

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> Ok, takker for begge svar. Jeg downloader lige nu :)

Kan nogen af jer be/afkræfte om følgende problemer i Breezy of Hoary
er fikset?

Det er ting der gik i udu da jeg forlod Warty.

- USB-stick og SmartCard virker ikke. .
- Problem med high quality printing (fotos) på Epson printer. (Er blevet bedre
med seneste update.)
- URLs med æøå virker ikke i Firefox.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-06 22:38

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Jeg har kørt med den i 2-3 uger nu, der er efter min mening ikke noget
> at frygte. Den har også været i feature freeze i længere tid og det
> kommer ikke større ting ind inden den bliver frigivet.

Jeg har lige opgraderet og har nu et system der kører KDE og et der
kører Gnome. Jeg synes det er KDE (kubuntu) der virker mest helstøbt,
og det er den jeg vil anbefale. Gnome er mærkelig :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 24-04-06 22:42

On 2006-04-24, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Jeg har lige opgraderet og har nu et system der kører KDE og et der
> kører Gnome. Jeg synes det er KDE (kubuntu) der virker mest helstøbt,
> og det er den jeg vil anbefale. Gnome er mærkelig :)

Hvad siger apt-cache show kommando | grep ^Version på en dapper ?

/Sune

Fra : Jesper Krogh

Dato : 25-04-06 05:44

I dk.edb.system.unix, skrev Sune Vuorela:

> Hvad siger apt-cache show kommando | grep ^Version på en dapper ?

Version: 0.3.0-1

Men http://packages.ubuntu.com virker på præcist samme måde som
http://packages.debian.org/

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-04-06 20:20

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> jeg har tænkt på at afprøve Ubuntu 6.06. Jeg ved godt det er en
> beta, men der er nogle features der tiltaler mig.

Jeg har rodet lidt med den (og Kubuntu) og umiddelbart virker de meget
stabile.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Breezy, Debian Sarge & Sid