Fjernelse af forkert driver i SUSE 10
Fra : Martin Schultz

Dato : 23-04-06 20:30

Hejsa

På min laptop med suse 10 ville jeg installere mit WLAN kort. Desværre
kom jeg til at sige ja til den skulle bruge den driver SUSE selv
forslog. Dette er ikke godt da den ikke understøtter WPA kryptering på
mit WLAN kort. Derfor ville jeg gerne installere windows driveren med
ndiswrapper.

Dog kan jeg ikke fjerne den suse selv installerede, hvordan gør jeg det?

MArtin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-04-06 20:41

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> skrev 2006-04-23:
> [...]
> ndiswrapper.
>
> Dog kan jeg ikke fjerne den suse selv installerede, hvordan gør jeg det?

Lige for at besvare mit eget spg. modprobe -r prism54 gjorde trikket.

med mindre andet er angivet.

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 23-04-06 21:13

On Sun, 23 Apr 2006 19:41:15 +0000, Martin Schultz wrote:

> Lige for at besvare mit eget spg. modprobe -r prism54 gjorde trikket.

Det forhindrer nok ikke at det bliver indlæst igen ved næste boot.

Tomas

Fra : Claus

Dato : 23-04-06 23:14

Martin Schultz wrote:

> Dog kan jeg ikke fjerne den suse selv installerede, hvordan gør jeg det?
>
> MArtin

Den burde kunne fjernes i yast.
yast ->online opdatering-> sæt fluebenet på slet udfra driveren.
Suse plejer at tilbyde sådanne drivere via opdatering.
Eller måske med apt?

mvh Claus