Dualboot partitionering og Keldix
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-04-06 13:25

Jeg har nu besluttet mig for i stedet for at køre med vmware player at
lave et dualboot med windåsen og Keldix, da jeg er nød til stadig at have
adgang til en windåse (min scanner understøttes ikke i linux - efter hvad
jeg har fundet ud af)

Grundet til valget af Keldix fremfor (K)Ubuntu og SimplyMepis er at deres
bootloader(e) får min harddisk til at kokse (jeg skal simpelthen slette
MBR for overhovedet at komme nogle vejene, hverken linux eller win vil
boote op)

Når jeg så vil installere Keldix kommer jeg til dette billede
http://klattrup.dk/partitioner.png (lavet i en vm i vmware player i winxp,
så tag jer ikke af partitionsstørrelserne) og hvad er så smart med hensyn
til "required partitions" og "Optional partitions" ? (Størrelser /mnt/ og
filsystem)

Ledig harddiskplads til at installere Keldix på er 57,44 GB (i følge XP
diskmanagement)

Yderligere oplysninger om pc'en der skal installeres på kan ses på
http://klattrup.dk/system.htm (207 KB lavet i Everest)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 22-04-06 18:00

Den Sat, 22 Apr 2006 12:25:23 +0000. skrev Ivan V. Klattrup:

> [...]

> diskmanagement)
>
> Yderligere oplysninger om pc'en der skal installeres på kan ses på

Lav gerne også en /home partition. Jeg véd ikke hvor meget du vil sætte
af, men måske 10 GB. Du har jo masser af plads.

Hilsen
keld

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-04-06 21:12

Keld Jørn Simonsen skrev:

> Lav gerne også en /home partition. Jeg véd ikke hvor meget du vil sætte
> af, men måske 10 GB. Du har jo masser af plads.

Jeg siger tak for rådet, og det er gjort.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk