dual boot
Fra : andy

Dato : 16-04-06 20:57

Er det muligt at lave en dual boot på min gentoo "linux & så en bsd.
Da jeg skal lære lidt om bsd da jeg skal til at sætte min server op med
freebsd.

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-04-06 21:05

andy <andy@tele.dk> writes:

> Er det muligt at lave en dual boot på min gentoo "linux & så en bsd.
> Da jeg skal lære lidt om bsd da jeg skal til at sætte min server op med
> freebsd.

Ja, det er muligt.

Det eneste jeg mindes man specielt skal huske på er at hvis man
anvender logiske partitioner på en extended partition og ens
linux-kerne er oversat med understøttelse for BSD Disk-slices, så vil
Linux nummererer både de logiske partitioner og disk-slicene fra 5 og
fortløbende.

Det vil sige at hvis ens BSD-installation ligger før på disken end den
extended partition man har linux på så vil ens linux pludeslig ikke
mer eligge på hda5 og opefter men på hda9 og opefter.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional