Mandriva LE2005 og IBM r52
Fra : |-|enning

Dato : 17-04-06 14:26

Jeg har fået hentet Mandriva LE2005, brændt den ud på en DVD.
Så boot'er jeg jeg op med den, ingen problemer.

Vælger sprog, men så skal den til at finde mine enheder osv.

Den vil ikke kendes ved harddisken.
Efter valg at sprog ser man den konfigurerer PCMCIA kort, men så kommer
denne boks:

- - - - - - - - - -
Fandt "Intel Corp.|82801FBM (ICH6M) SATA Controller" grænsesnit
Har du én til?

( )Ja
(o)Nej
( )Se info for maskinel

- - - - - - - - - -

Vælger nej, og trykker næste.
Men så kommer denne:

- - - - - - - - - -
Der er opstået en fejl
Der er opstået en fejl - der kunne ikke findes nogen gyldige enheder,
hvor der kan oprettes nye filsystemer. Undersøg din maskine for.
- - - - - - - - - -

Så trykker jeg ok, og bli'r sendt tilbage til den tidligere boks :S
Vælger jeg nej, for jeg en lang liste.

Hvilken disk/ide driver skal jeg prøve?

(Lang liste over drivere)

Nogen der har et forslag til hvad jeg kunne gøre?

Ps. Ubuntu 5.10 og SUSE 10, havde ingen problemer med installationen :S
På forhånd tak

- Henning Horn / Ricaplaza.dk