? vedr. Kernel i debian
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 10:37

Hej NG

Jeg har sat mig får at lære linux for alvor, til det formål at slippe for
Windåser.

Jeg vil til at køre debian, på en gammel maskine for at sætte mig ordeligt
ind i tingende inden jeg skifter helt.
Kan jeg går ud fra at der i den seneste version af Debian er den seneste
version kernel 2.4.18. mener jeg det er ?

Har kigget mig omkring på div. sites ud at kunne finde svaret.

Mvh.
JakobS

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-04-06 10:40

"JakobS" <elogitAThotmailNOSPAM.com> writes:

> Jeg vil til at køre debian, på en gammel maskine for at sætte mig ordeligt
> ind i tingende inden jeg skifter helt.

Du laerer noget mere naar du bliver tvunget til at laere det.
Hop ud i det med begge ben :)

> Kan jeg går ud fra at der i den seneste version af Debian er den seneste
> version kernel 2.4.18. mener jeg det er ?

Jeg mener 2.6.8 er i sarge.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Per Riber

Dato : 17-04-06 11:11

Christian Joergensen skrev:

> Du laerer noget mere naar du bliver tvunget til at laere det.
> Hop ud i det med begge ben :)

Jeg forstår godt, at Jocob gerne vil gøre det på den måde. Det er ikke
alle opgaver, der lige kan flyttes.

> Jeg mener 2.6.8 er i sarge.

Sarge stable er 2.6.8.3 for at være helt præcis, men Ubintu bruger
f.eks. allerede 2.6.12.10.

mvh Per

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 18-04-06 02:54

Debian lige nu

2.6.8-2 = sarge
2.6.15-8 = testing
2.6.16-7 = unstable

Og tag det roligt med alt det nye kerne gøjl - sarge er et udemærket
og stabilt sted at starte på trods af kerne 2.6.8.

ehhmm... kommer måske lidt an på hvor ny en PC du sidder med og hvilke
behov og krav der skal tilfredstilles.

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 18-04-06 03:27

Tom Jakobsen wrote: