Kan man installere fra en ubuntu live-cd?
Fra : Leif Neland

Dato : 09-04-06 10:23

Hvis man prøver ubuntu-live og synes om den, og vil installere på HD'en,
skal man så hente install-cd'en (lyder logisk) eller kan man bruge
live-cd'en?

Der er ikke netforbindelse der, hvor target-maskinen står.

Bare så jeg ved, hvad net netværksforbundne maskine skal lave i nat (Der
er 30km imellem de to maskiner)

Leif

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-06 10:39

"Leif Neland" <leif@neland.dk> writes:

> Hvis man prøver ubuntu-live og synes om den, og vil installere på HD'en,
> skal man så hente install-cd'en (lyder logisk) eller kan man bruge
> live-cd'en?

Hent install CD'en.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lejf jessen

Dato : 09-04-06 11:05

Leif Neland skrev:
> Hvis man prøver ubuntu-live og synes om den, og vil installere på HD'en,
> skal man så hente install-cd'en (
> Leif

Hej Leif!

På Ubuntu's hjemmeside kan du finde adressen på nogle prof support
firmaer her i dk, hvor du gratis kan hente en Ubuntu cd. Du kan også på
denne side gratis anmode om tilsendelse af cd-er Gratis

--
?Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : Leif Neland

Dato : 09-04-06 11:36

"lejf jessen" <eljessenGRØN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> firmaer her i dk, hvor du gratis kan hente en Ubuntu cd. Du kan også på
> denne side gratis anmode om tilsendelse af cd-er Gratis

Jo tak. Men jeg tror alligevel ikke de kan nå at være i min postkasse i
morgen, så jeg downloader.
Med 2*10KB/s så der også er plads til andet på linien, er de klar tidsnok.

Leif

Fra : Peter Mogensen

Dato : 09-04-06 11:54

Leif Neland wrote:
> Hvis man prøver ubuntu-live og synes om den, og vil installere på HD'en,
> skal man så hente install-cd'en (lyder logisk) eller kan man bruge
> live-cd'en?

Så vidt jeg ved er det en feature i det næste release (Dapper) at man
kan installere fra live-CD'en.

Peter