Quicktime afspilning under Linux
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 07-04-06 22:48

Jeg har indtil fornyelig været i stand til at afspille mp4 under Linux
vha. mplayer og en samling codecs, men flere nye filer - tilsyneladende
kodet til Apples nye Quicktime 7* er jeg ikke i stand til at afspille.

Findes der en codec som kan benyttes - synes ikek at Apples site giver
nogle hints ?

* For at kunne afspille filerne under Windows var jeg nødt til at
opgradere min Quicktime 6.x til 7. Men jeg vl foretrække at kunne
afspille filerne under Linux.

Jørn

Fra : Martin Andersen

Dato : 09-04-06 15:47

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
>
> * For at kunne afspille filerne under Windows var jeg nødt til at
> opgradere min Quicktime 6.x til 7. Men jeg vl foretrække at kunne

Er det High Definition trailere fra Apple du tænker på ?
Hvis du downloader dem, kan de afspilles med vlc player. Jeg mener
også at mplayer cvs kan gøre det.

Martin.