Program til backup og restore
Fra : Svend

Dato : 07-04-06 13:20

Hej

Jeg har en lille fritids server her på arbejdet der hoster noget privat
mail osv.

Jeg kører en gang i døgnet et backup program (mondo) der laver nogle
disaster recovery isoer. og det er fint nok, men det er desværre ikke
muligt at hive en enkelt fil ud af backuppen, så jeg vil gerne have et
andet backup program ved siden af, hvor man kan lave restore på en
enkelt fil.

Jeg vil gerne have en eller anden form for understøttelse af brænding af
dvd+rw, samt ftp upload. Det skal kunne køre fra et cron job og skal
helst ikke være for indviklet at sætte op.

Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Med venlig hilsen
Svend

Fra : Jan Birk

Dato : 07-04-06 13:44

> Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Jeg bruger dump/restore som har virket fint (Har dog ikke prøvet at
restore en hel maskine). Det er nemt at hente enkeltfiler ud.

/Jan

Fra : Svend

Dato : 07-04-06 22:54

Jan Birk wrote:

> Jeg bruger dump/restore som har virket fint (Har dog ikke prøvet at
> restore en hel maskine). Det er nemt at hente enkeltfiler ud.
>
> /Jan
Men hvad er det med at man skal unmounte deviced først ?

--
Svend½

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-04-06 19:07

Svend <2@lazy.dk> writes:
> [...]
> skal helst ikke være for indviklet at sætte op.
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Jeg er vild med rdiff-backup :)

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : MikeyMouse

Dato : 09-04-06 16:57

On Fri, 07 Apr 2006 14:19:34 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Mit forslag er bacula. Rigtigt godt gratis backup system, der kan det
hele. Se www.bacula.org

Mickey Mouse

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-04-06 17:16

> Mit forslag er bacula. Rigtigt godt gratis backup system, der kan det
> hele. Se www.bacula.org

Jeg bruger det også og er ovenud tilfreds, men det kan dårligt siges at være
en "let" løsning.

Thomas

Fra : Svend

Dato : 10-04-06 13:10

Thomas S. Iversen wrote:

> Jeg bruger det også og er ovenud tilfreds, men det kan dårligt siges at være
> en "let" løsning.
>
> Thomas

Ok, hvor lang tid vil det tage at installere en lokal løsning ?

--
Svend

Fra : MikeyMouse

Dato : 10-04-06 13:55

On Mon, 10 Apr 2006 14:09:38 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Ok, hvor lang tid vil det tage at installere en lokal løsning ?

Jeg brugte en god dags tid på at lave en grund installation, og til at
sætte de første routiner igang.

Der er en god tutorial med i dokumentationen.

MickeyMouse

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-04-06 14:27

> Ok, hvor lang tid vil det tage at installere en lokal løsning ?

Afhænger lidt af hvad du har i spil og om du har prøvet det før. En 4-8
timer inkl. læsning af dokumentation hvis du ikke har prøvet det før. Under
2 timer hvis du har prøvet det før, men fra scratch. Under 1 time hvis du
opgraderer.

Det der kan drille mest båndrobot og test af båndstation og bacula spiller
sammen (btest), men det står altsammen udførligt beskrevet i
documentationen. Som du anbefales at læse _før_ du gør noget

Thomas

Fra : Svend

Dato : 11-04-06 21:14

Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> sammen (btest), men det står altsammen udførligt beskrevet i
> documentationen. Som du anbefales at læse _før_ du gør noget

, ja det er måske det sidste der er mit største problem.

Er der ikke noget der er mere simpelt, jeg bliver så misundelig på min
maxtor one touch. Backup og restore simpelt og nemt, inkl. versionering
af filerne.

--
Svend

Fra : Per Riber

Dato : 14-04-06 20:18

Svend skrev:

> Er der ikke noget der er mere simpelt, jeg bliver så misundelig på min
> maxtor one touch. Backup og restore simpelt og nemt, inkl. versionering
> af filerne.

apt-get install bacula

mvh Per

Fra : Svend

Dato : 20-04-06 08:15

Per Riber wrote:

> apt-get install bacula
>
> mvh Per

virker ikke på min fedora, skulle det ?

Svend

Fra : Svend

Dato : 20-04-06 11:07

Svend wrote:

> virker ikke på min fedora, skulle det ?
>
> mvh
argh, apt er installeret, men den insistere på at min gamle courier skal
slettes.

Er der en måde man kan få apt til at ignorere en pakke ?

--
Svend

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-04-06 16:23

On Thu, 20 Apr 2006 09:15:25 +0200, Svend wrote:

> virker ikke på min fedora, skulle det ?

Hedder det ikke 'yum', så?

Mvh.

--
"Yakka foob mog. Grug pubbawup zink wattoom gazork. Adam Sjøgren
Chumble spuzz." asjo@koldfront.dk