skærmproblemer på Ubuntu
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 15:40

Hejsa
Jeg har lige fået tilsendt et sæt Ubuntu skiver, og jeg har lige prøvet at
køre "live" cd'en på denne maskine, men da den kørte op og jeg troede den
skulle til at starte op, begyndte den at flimre på skærmen (vandret, med en
masse farver, og intet "skrivebord")
jeg har prøvet med flere forskellige skærmindstillinger, og har prøvet med
både 64 bit versionen, og med pc versionen
Min computer her er en 64 bit Asus A8N-SLI, med en AMD 3700+ 64 bit cpu, et
grafikkort: Asus 6600, og 1024 mb ram på bundkortet
Jeg har prøvet på min bærbare, der kørte den fint op, men her gav det også
lidt problemer, da jeg ikke kunne indstille skærmopløsningen, da skærmen var
delt i 2 dele, da det er en ret bred skærm jeg har på den, ... det har jeg
dog ikke fået kikket så meget på endnu, da det bekymrer mig mere at det ikke
vil køre på denne pc.
kan i hjælpe mig ?

Mvh Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 16:04

Jeg har desværre endnu fundet ud af mit problem her, men er her nogle der
ved, om der ligger andre, eller flere drivere på install cd'en
for så kunne det jo være jeg skulle prøve at installere den, på en anden
harddisk

Mvh Mikkel

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-04-06 16:27

Mikkel wrote:
> [...]
> grafikkort: Asus 6600, og 1024 mb ram på bundkortet
> Jeg har prøvet på min bærbare, der kørte den fint op, men her gav det også

Jeg har ingen erfaring med 64-bit x86 systemer, men m.h.t. din bærbare,
så prøv at kig på disse to sider efter andres erfaringer med modellen:

http://www.linux-laptop.net/
http://tuxmobil.org/

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-04-06 19:21

Mikkel <lpm-snabela-it.dk> wrote:

> [...]
> masse farver, og intet "skrivebord")

> grafikkort: Asus 6600, og 1024 mb ram på bundkortet

Jeg har haft et lignende problem med Ubuntus Live-CD og et
RADEON-baseret skærmkort. Jeg fik det til at virke ved at dimse med
Xorg.conf, men jeg husker ikke præcist, hvad jeg gjorde.

Da jeg senere kørte installations-CD'en på den samme maskine var der
ikke noget problem. Det overraskede mig, men siden har jeg glemt alt om
det...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.