Redigering af mpeg video
Fra : carsten

Dato : 05-04-06 09:04

Hej NG
jeg har optaget nogle nogle film på min HD optager,
som jeg gerne vil have redigeret lidt i (klippet reklamere ud)
nogle gode forslag til hvad jeg skal bruge ?
/carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-06 16:50

On Wed, 05 Apr 2006 10:04:00 +0200, carsten wrote:

> Hej NG
> jeg har optaget nogle nogle film på min HD optager, som jeg gerne vil
> have redigeret lidt i (klippet reklamere ud) nogle gode forslag til hvad
> jeg skal bruge ? /carsten
Denne lille guide skulle give dig nogen bud.
http://www.robfisher.net/video/
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 06-04-06 07:00

Michael Rasmussen wrote:

> Denne lille guide skulle give dig nogen bud.
> http://www.robfisher.net/video/

Den er 4 år gammel. Jeg ville lede efter nyere info.

Der findes programmer til at redigere i mpeg ud fra vob mærkerne, så man
ikke skal de/encode igen.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

There was a time when religion ruled the world. It is known as The Dark
Ages.
- Ruth Hurmence Green (The Born Again Skeptic's Guide to the Bible)

Fra : carsten

Dato : 06-04-06 11:11

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Den er 4 år gammel. Jeg ville lede efter nyere info.
>
> Der findes programmer til at redigere i mpeg ud fra vob mærkerne, så man
> ikke skal de/encode igen.
det kunne ellers være dejligt hvis du viste hvad sådan et program heder !
/Carsten

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 06-04-06 12:05

carsten wrote:

> det kunne ellers være dejligt hvis du viste hvad sådan et program heder !

2 minutters googling:

http://www.linuxlinks.com/Software/Multimedia/Video/Editors/index.shtml

og, det du mangler kunne være

GOPDIT

GOPDIT (GOP accurate eDITor) is a simple program that lets you cut and merge
MPEG2-PS files at GOP boundaries without reencoding. It supports no other
file types or operations. Its main purpose is to remove commercials from TV
recordings.

http://gopdit.ath.cx/

Og, jeg skrev vob mærkerne, skulle naturligvis være gop mærkerne.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

The fact is that far more crime and child abuse has been committed by
zealots in the name of God, Jesus and Mohammed than has ever been committed
in the name of Satan. Many people don't like that statement, but few can
argue with it.
- Kenneth V. Lanning, Supervisory Special Agent at the Behavioral Science
Institution and Research Unit of the FBI Academy (from Carl Sagan's, The
Demon-Haunted World)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-04-06 19:11

On Thu, 06 Apr 2006 07:59:47 +0200, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Den er 4 år gammel. Jeg ville lede efter nyere info.
Nu var det mere links til programmer, jeg havde i tankerne. Programmerne
lever i bedste velgående
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 06-04-06 19:42

Michael Rasmussen wrote:

> Nu var det mere links til programmer, jeg havde i tankerne. Programmerne
> lever i bedste velgående

Jeg forstår - men, der er kommet mange mange programmer inden for de sidste
par år.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"The Bible and the Church have been the greatest stumbling blocks in the
way of women's emancipation."
- Elizabeth Cady Stanton