Mærkellig biplyd i Suse Linux 10.0
Fra : David Bahr

Dato : 03-04-06 13:12

Hej!

Jeg er helt ny på området med nyhedsgrupper, så jeg håber, at det her er det
rette forum at stille mit spørgsmål i, hvis ikke håber jeg i kan henvise
mig til det rigtige.

Jeg har fået et mærkeligt problem. Jeg har lagt Suse Linux 10.0 ind på min
bærbar som er en Toshiba Satellite M60-132.

Hele systemet fungerer egentlig upåklageligt, men engang imellem (det ser ud
til at ske ret tilfældigt) kommer der lige pludselig en bip lyd fra
pc-speakeren.

Der kommer ingen fejlmeddelelser eller noget som helst. Bip lyden ser ud til
at komme sådan engang hver time, men det er ikke altid den gør det og nogle
gange kommer den også tidligere altså ret tilfældigt.

Er der nogen af jer som kan have nogen som helst anelse om, hvorfor min
bærbar får den spøjse ide at smide en bip lyd ud igennem højtalerne engang
imellem?

Håber, at nogle af jer kan hjælpe mig :)

På forhånd tak.

/David

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 03-04-06 16:28

David Bahr wrote:
> [...]
> imellem?
>
> Håber, at nogle af jer kan hjælpe mig :)

Mit mailprogram(thunderbird) gør det hver gang der er en ny mail i min
inbox, det kunne tænkes at dit mailprogram gør det samme. Ellers må du
holde lidt øje med hvilke programmer du har åbne når det sker.

PEA

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-04-06 15:16

On Mon, 03 Apr 2006 14:11:54 +0200, David Bahr wrote:

> Er der nogen af jer som kan have nogen som helst anelse om, hvorfor min
> bærbar får den spøjse ide at smide en bip lyd ud igennem højtalerne engang
> imellem?

Kunne det være et cronjob som bliver kørt ca. en gang i timen?

Prøv at krydschecke med crontab næste gang du hører et bip :)

PS: Lidt gammel tråd, men jeg er ved at følge op på gruppen, har ikke
fulgt med et stykke tid.

PPS: Du skriver du er ny med nyhedsgrupper. Lidt respons ville være rart,
f.eks. om det andet svar var brugbart.

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 18-04-06 18:54

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> fulgt med et stykke tid.
>
> PPS: Du skriver du er ny med nyhedsgrupper. Lidt respons ville være rart,

Sidder og har lidt den samme tanke.

PEA