Mail arkiv fra windåse til linux
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 30-03-06 12:13

Jeg har en windåse som skal begraves ved først givne lejlighed, men der
er et par tusinde gamle mails på hd'en som jeg gerne ville have flyttet
til linux'en uden at skulle forwarde hver enkelt.

Jeg bruger Thunderbird i begge tilfælde og der er allerede en anseeligig
bunke mails på linuxen.

Nogen gode ideer ?

Mvh / Bjarne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-06 12:21

Bjarne Jensen <mbjensen@t-online.de> writes:

> [...]
> flyttet til linux'en uden at skulle forwarde hver enkelt.
>
> Jeg bruger Thunderbird i begge tilfælde og der er allerede en

En IMAP-server som du først forbinder dig til fra Windowsen, flytter
alle mailene over i en folder, og hernæst forbinder dig fra Linuxen og
flytter dem tilbage.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 30-03-06 14:13

Når vi nu er ved det her emne

Nogen der har en ide til at kopiere mails fra Outlook Express op på IMAP ?
Ja, ja, man kan godt kopiere et antal valgte mails fra OE til IMAP, men ikke
fx. en folder eller hele folder-træet.

Kører på Debian Sarge, Courier IMAP.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 30-03-06 18:33

IMAP ??? den må jeg lige gurgle lidt på ;)

/ Bjarne

Fra : peter volsted

Dato : 30-03-06 17:18

hi

Bjarne Jensen wrote:
> [...]
> til linux'en uden at skulle forwarde hver enkelt.
>
> Jeg bruger Thunderbird i begge tilfælde og der er allerede en anseeligig

Har lige flyttet mails fra en anden thunderbird og en mozilla installation
1. backup din linux-t's profils Mail-folder
2. luk linux-t ned
3. i linux-t slet alle indeksfilerne (extension .msf), de gendannes
automatisk når t genstartes.
4. i win-t's Mail delete alle indeksfiler
5. adder indholdet af de Mail-foldere du ønsker overført til tilsvarende
folder i linux-t, med linux-syntaks f.ex. cat Inbox >>
linux/.thunderbird/[profilnavn]/[Local folders]/Mail/Inbox.
6. genstart din linux-t. det varer lidt længere pga indekseringen, men
viola, der er de.

--
good luck

peter

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 30-03-06 18:34

peter volsted wrote:

> viola, der er de.

jammen jammen... så smutter jo alle de mails der lå på linuxen - eller hur ?

/ Bjarne

Fra : peter volsted

Dato : 30-03-06 21:13

hi

> Bjarne Jensen wrote:

> jammen jammen... så smutter jo alle de mails der lå på linuxen - eller
> hur ?

cat >> tilføjer
cat > overskriver

--