Debian 2.4.27-2-386
Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 30-03-06 07:17

Hejsa NG

Efter at have brugt en af de ramklodser som normalt sidder i min
Debian maskine, til fejlsøgning af en crashet windows, får jeg nu et
lidt uhyggeligt fejl:

/sbin/init: 432: cannot open dev/console: No such file
Kernel Panic: Attempted to kill init!

Jeg har prøvet at boote i Recovery Mode, men får same fejl.

Der er ikke skiftet hardware i boksen, og alt sidder på samme plads
som før jeg hev ramklodsen ud.
Ramklodsen er sat på plads igen og serveren stå i exakt samme hardware
konfiguration som før...

Er der noget jeg kan gøre ved dette eller skal jeg forberede mig på at
skulle geninstallere hele skidtet?

(Har MySQL data og webdesigns på serveren som jeg ikke ville være ret
glad for at miste....)

Al hjælp er velkommen

RT

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-03-06 07:57

Ronnie Tarkas <r.tarkas@hotmail.com> writes:

>/sbin/init: 432: cannot open dev/console: No such file
>Kernel Panic: Attempted to kill init!

>Jeg har prøvet at boote i Recovery Mode, men får same fejl.

Boot den på en Knoppix eller lignende cd-baseret installation,
mount harddisken og tjek at /dev/console rent faktisk findes.
Gør den ikke det, kan den laves igen med /dev/MAKEDEV

>(Har MySQL data og webdesigns på serveren som jeg ikke ville være ret
>glad for at miste....)

Det hiver du da bare ud af backuppen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 30-03-06 20:47

On Thu, 30 Mar 2006 06:57:05 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Boot den på en Knoppix eller lignende cd-baseret installation,
>mount harddisken og tjek at /dev/console rent faktisk findes.
>Gør den ikke det, kan den laves igen med /dev/MAKEDEV

Mange tak, prøver det i weekenden

>Det hiver du da bare ud af backuppen.

Har ikke lavet backup af mine databaser, men det var alligevel 'kun
strukturen der var interessant... dataerne var der kun som test...

Tak for det...
Ronnie Tarkas

Fra : Jan Larsen

Dato : 03-04-06 22:52

Ronnie Tarkas wrote:

> /sbin/init: 432: cannot open dev/console: No such file
> Kernel Panic: Attempted to kill init!

Hej

Sidst jeg fik denne fejl, havde jeg fået byttet om på ide1/ide2 stikkende på
kortet.

/Jan

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 05-04-06 13:11

On Mon, 03 Apr 2006 23:51:54 +0200, Jan Larsen <jan@snubi.dk> wrote:

>Hej
>
>Sidst jeg fik denne fejl, havde jeg fået byttet om på ide1/ide2 stikkende på
>kortet.
>
>/Jan

Dav der

Jeg har nu fået lortet op at køre igenog kan logge ind gennem comsole.
Men, jeg har nu et andet problem...
Ved boot, får jeg nu denne meddelelse: (som fortsætter, ligesom om
maskinen looper et eller andet)
"NETDEV WATCHDOG: eth0: trasmit timed out
eth0: link up, 100mbps, full-duplex, 1pa 0xFFFF

any ideas?

mit netstik sidder i både maskine og switch og min router er konf. til
at forwarde al trafik fra port 80 til min servers interne
IP-adresse...

RT