Erstatning for Exchange server
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 18:09

Hvad er der af mulighed hvis man skal have skiftet en MS server
ud med en Linux server men workstations skal forblive Windows ?

Jeg har nu en SME server som fungerer som mail, web og filserver i hjemmet.
Hvad skal bruges for at kunne dele en outlook kalender over serveren ?

Mvh. Allan

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-03-06 19:10

Allan Møller wrote:
> Hvad er der af mulighed hvis man skal have skiftet en MS server
> ud med en Linux server men workstations skal forblive Windows ?

CommuniGate Pro se mere på www.stalker.com

Jeg brugte 2 timer en aften på at installere en server, 3 klienter og
en SIP telefon, med SMTP, IMAP, HTTP, LDAP, SIP, Messenger og en
exchange connector.

http://www.stalker.com/CommuniGatePro/Features.html kan du se hvilke
RFC'er der overholdes.

Setup'et kom til at virke med kalender, epost, adressebogs opslag,
telefoni (en SIP adapter og software klienter - messenger). Desuden
virkede voice mail, og chat igennem messening, med Messengers
applikations deling og tegne program.

Jeg var overrasket over hvor meget jeg fik til at virke på 2 timer,
uden at have rodet med produktet før.

Det lykkedes ikke at få den til at ringe ud igennem en SIP udbyder.
Men jeg skal skal snart til at bruge lidt mere tid på den igen. :)

Af kalender til UNIX brugerne understøttes iCalendar (iMIP/iTIP)
som kan hentes over flere netværksprotokoller og en simpel webklient.

Priserne ser fornuftige ud, for 2 stk 100 brugers licenser skal vi
slippe 30.000 kr.

Hvis du vil starte med at testen den kan den hentes her:

http://www.stalker.com/content/download.htm
Som du kan se er den oversat til en del platformer.

> Jeg har nu en SME server som fungerer som mail, web og filserver i
hjemmet.
> Hvad skal bruges for at kunne dele en outlook kalender over serveren ?

Outlook klienterne skal imod CommuniGate Pro bruge MAPI Connector'en.