Timeserver
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 05:52

Jeg kører med en SME server som fil og webserver.
Har mulighed for at indstille server til at synkronisere tiden
med en timeserver efter eget valg og det virker fint.

Men jeg ved ikke om jeg selv har en timeserver på Linuxmaskinen fordi så
ville jeg have
mine XP home maskiner til at opdatere tiden serveren.

Nogen der kan forklare mig hvordan man installerer sådan en timeserver ?
Eller hvordan jeg finder ud af om jeg allerede har en installeret.

Mvh. Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-03-06 07:06

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> writes:

> Nogen der kan forklare mig hvordan man installerer sådan en timeserver ?
> Eller hvordan jeg finder ud af om jeg allerede har en installeret.

Mon ikke der allerede er en ntp-server tilgængelig til SME server?

Hmm...

http://contribs.org/modules/phpwiki/index.php/AdministrationFAQ#ntp
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 07:39

> Mon ikke der allerede er en ntp-server tilgængelig til SME server?
> Hmm...
> http://contribs.org/modules/phpwiki/index.php/AdministrationFAQ#ntp

Ok jeg stillede spørgsmålet lidt dumt men det jeg mente var hvordan får jeg
"fat" i den.
Kan ikke finde ud hvad serveren hedder og umiddelbart kan jeg ikke se at der
er lavet
en adgang via ntp.server.dk ? Den er sat op via browser til at synkronisere
til ntp.tdc.dk

Mvh. Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-03-06 07:48

> [...]

> er lavet
> en adgang via ntp.server.dk ? Den er sat op via browser til at synkronisere

Du skal fortælle hver maskine at den skal lave tidssynkronisering mod
din SME server.

Du skal have hittet ud af hvilket IP-nummer den har. Hvordan får du
fx fat i posten?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 10:18

> Du skal fortælle hver maskine at den skal lave tidssynkronisering mod
> din SME server.
>
> Du skal have hittet ud af hvilket IP-nummer den har. Hvordan får du
> fx fat i posten?

Ok jeg kan bare bruge ip selvfølgelig - tænkte jeg ikke lige på.
Forestillede mig ntp.domæne.dk

Men tak.

Mvh. Allan