FreeBSD 5.4, named restart-> segfault
Fra : Mogens V.

Dato : 25-03-06 18:26

Jeg kan ikke lave named restart uden named crashed med sig11 segfault.
Der er en lignende historie med sshd.
HW er et Intel 87x (SVJH, er hjemme, husker ikke nøjagtig model), 2x 256
Kingston non-ECC, Promise TX4.

Jeg kørte nogle loops med memtest86, ingen ramfejl.
BIOS var sat til ECC med non-ECC ram; slog ECC fra, no change.

Boxen er vores file/NFS server og kører ellers stabilt.
Jeg spekulerer om det kan være Promise dimsen der laver problemer.
Har hørt at man inden min tid (1½ måned siden..) nogle gange beklagede
sig over af NFS var gået i udu, for så at komme tilbage.

Fra Linux ved jeg det har taget tid at få Promise TX4 til at funke godt;
om det samme er tilfældet i BSD, dunno...

Named kommer fint op ved reboot.

--
Kind regards,
Mogens V.

Fra : Mogens V.

Dato : 27-03-06 16:08

Mogens V. wrote:
> [...]
>
> Fra Linux ved jeg det har taget tid at få Promise TX4 til at funke godt;
> om det samme er tilfældet i BSD, dunno...

Ingen der har set dette eller noget relateret?
Kunne bruge et par lede tråde...

--
Kind regards,
Mogens V.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-06 16:31

"Mogens V." <NOSPAMmogensv@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]

Hvis det ikke er en RAM-fejl, lyder det som om der er gået kludder i
dine shared libraries, så de ikke passer mere til dine programmer.

Kan du eventuelt tilkoble gdb, så den stopper når fejlen opstår og du
kan få at vide hvor det er?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mogens V.

Dato : 27-03-06 18:52

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvis det ikke er en RAM-fejl, lyder det som om der er gået kludder i
> dine shared libraries, så de ikke passer mere til dine programmer.

Gracie! Jeg har ikke erfaring nok i FreeBSD mht. debugning.
En tidligere gut har opdateret flere Ting&Sager. Jeg kommer i tanke om
at LDAP er opdateret, så der er sync fejl mellem de to LDAP servere.
Der kan sagtens være blevet opdateret mere end jeg er klar over, som
dermed også påvirker named og sshd.
Well, nu har jeg noget at kigge efter...

> Kan du eventuelt tilkoble gdb, så den stopper når fejlen opstår og du
> kan få at vide hvor det er?

At prøve...

--
Kind regards,