bandwithd + compile problem
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 21-03-06 13:52

Hej NG

Jeg har downloadet bandwidthd-2.0.1.tgz og forsøger at compile den, ved at
køre

../configure && make install.

Men den kommer med denne fejl:
configure: error: Bandwidthd requires but cannot libpng

Eftersom der i readme filen står at det er en prequisite, og at nedstående
kommando gir, det den gør kan jeg ik helt forstå hvorfor fejlen kommer.

[root@francesca bandwidthd-2.0.1]# rpm -qa |grep libpng
libpng-1.2.2-25

Er der nogen der har nogen erfaring med bandwithd på RedHat Workstation 3.?

Mvh Jacob

Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-03-06 13:54

Jacob d'Andrade <jacob@removethezub.dk> wrote:

> [root@francesca bandwidthd-2.0.1]# rpm -qa |grep libpng
> libpng-1.2.2-25
> Er der nogen der har nogen erfaring med bandwithd på RedHat Workstation 3.?

Findes der ikke en -devel udgave afpibpng pakken, det er sikkert nogle
header-filer den mangler.

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 21-03-06 14:51

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

> Findes der ikke en -devel udgave afpibpng pakken, det er sikkert nogle

Det gik lidt hurtigt; "af libpng pakken".

--
-René

Fra : none

Dato : 21-03-06 18:23

Jacob d'Andrade wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har downloadet bandwidthd-2.0.1.tgz og forsøger at compile den, ved at
> køre
>
> ./configure && make install.

Mener du ikke:
../configure && make && make install
?

Fra : Kent Friis

Dato : 21-03-06 18:32

Den Tue, 21 Mar 2006 18:23:05 +0100 skrev none:

> Mener du ikke:
> ./configure && make && make install
> ?

Ikke hvis Makefile er lavet rigtigt. install skulle gerne kræve
at de programmer der skal installeres er compiled, og hvis ikke de
er det, bliver de det.

Grunden til at man normalt skriver make før make install er det
trin der ligger imellem:

$ ./configure
$ make
$ su -