Postserver
Fra : Peter Andersen

Dato : 20-03-06 21:04

Har en postserver kørende på en standart slackware 10.1.
Har indtil i dag virket uden problemer, kørte via tele2.
Men er idag kommet over på dansk kabeltv som er en del af TDC. Så nu kan
jeg ikke modtage mail. Jeg har søgt og fundet en masse omkring udgående
mail og smtp. Men jeg bruger TDC smtp server til udgående og det virker
åbenbart Ok. Der er kun det problem at jeg ikke kan modtage mail.
Så hvis der er nogle der har lidt viden til at dele ud af så er jeg en
taknemelig modtager.

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Fra : Benny Amorsen

Dato : 20-03-06 21:14

> [...]
PA> og det virker åbenbart Ok. Der er kun det problem at jeg ikke kan
PA> modtage mail. SÃ¥ hvis der er nogle der har lidt viden til at dele

Hvis du betaler for fast IP, kan du få TDC til at fjerne blokeringen
af port 25. Hvorvidt det også gælder for Dansk KabelTV ved jeg ikke.

Alternativt kan du sætte MX 25 smtp.tele.dk eller hvad den nu hedder,
og MX 10 mail.ditdomain.dk. Så vil posten mellemlande hos TDC, så de
kan være gode samfundsborgere og opfylde pligten til at gemme data om
dine mails.

/Benny

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-03-06 21:20

Peter Andersen <peters@snaps.dk> wrote:

> [...]
>åbenbart Ok. Der er kun det problem at jeg ikke kan modtage mail.
>Så hvis der er nogle der har lidt viden til at dele ud af så er jeg en

For at undgå problemer med SPAM har TDC blokeret port 25...

Men det kan omgås ved en opsætning med primær + sekundær mailserver. Her
er f.eks den løsning jeg bruger over dyndns.dk:

<< klippet fra DYNDNS FAQ >>

10.1 Opsætning af mailserver.
Under normale omstændigheder skulle det ikke være nødvendigt, at gøre
noget specielt for at få mail til at virke; men nogle ISP'er i Danmark
synes åbenbart det er sjovt at genere deres brugere mest muligt, så her
kommer nogle generelle tips. (Se i øvrigt punkt 8.6) Tiscali: Danmarks
bedste ADSL leverandør. Det er ikke nødvendigt at ændre noget. TDC: TDC
har spærret for port 25 på deres kunders linjer. For at få post ind til
egen mailserver, skal du angive: Primær: ditnavn.dyndns.dk Sekundær:
backup-mx.post.tele.dk Cybercity: Cybercity har (haft?)delvis spærret
for adgang til kundernes port 25. Her skal du angive: Primær:
ditnavn.dyndns.dk Sekundær: mailgate.cybercity.dk Øvrige: Spørg din
udbyder.

<< slut klip >>

<mlr>