Mailkonto i Ubuntu?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 01:28

Jeg mangler hjælp til dummies til at sætte en et par mailkonti op i Ubuntu -
har alle værdierne i min OE på en anden maskine, men har svært ved at finde
ud af "hvad der er hvad" i forhold til Linux.

(Kunne ikke længere få lov til at aktivere min lovlige XP (uden kvittering)
hos M$ da jeg havde været for kreativ med hensyn til hardwaren, so here
goes)
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 01:57

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg mangler hjælp til dummies til at sætte en et par mailkonti op i
> Ubuntu

....og by the way; i Firefox'es "Hjælp" synes jeg der står at man kan
importere bogmærker fra IE via "Filer" og "Import" - men "Import" kan jeg
ikke lige finde dér!?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 02:16

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]

Glemte at sige at det er den indbyggede "Evolution" det drejer sig om
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 02:38

Hans Paulin (6310) skrev:

> Glemte at sige at det er den indbyggede "Evolution" det drejer sig om

Nå, nu lykkedes det - YES!
Hans

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 21-03-06 00:01

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Nå, nu lykkedes det - YES!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Det lyder da godt. Jeg havde en del problemer med evolution i Ubuntu
4.x (warty), så jeg installerede Mozilla Thunderbird i stedet. Den
findes også som pakke via Synaptic i menuen System -> Adminstration
(Engelsk opsætning).

Jeg kører 5.10 nu, men stadig Thunderbird til mail.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-03-06 00:07

Mogens Dybaek Christensen skrev:

> Det lyder da godt. Jeg havde en del problemer med evolution i Ubuntu
> 4.x (warty), så jeg installerede Mozilla Thunderbird i stedet.

Jeg sidder og er ved at hente den i en 1,5-version - har kørt ½ døgn med
1,0, tror jeg det var - leder efter nogle avancerede "Meddelsesregler" -
nævnt i en anden tråd

> Den
> findes også som pakke via Synaptic i menuen System -> Adminstration
> (Engelsk opsætning).

Er ved at hente en dansk, mener jeg

> Jeg kører 5.10 nu, men stadig Thunderbird til mail.

"Lejf" anbefalede Thunderbird, så dén dyrker jeg
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 09:36

> (Kunne ikke længere få lov til at aktivere min lovlige XP (uden kvittering)
> hos M$ da jeg havde været for kreativ med hensyn til hardwaren, so here
> goes)

Ikke at jeg ikke synes det er fint du vil prøve linux (kører selv
ubuntu), men hvis du ringer til m$ på gratisnummeret guider de dig
igennem aktiveringen uden vrøvl. Har selv gjort det utallige gange efter
opgraderinger.

Men når det nu er linux, er ubuntu et fremragende valg synes jeg.

held og lykke

/jon

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 10:07

"Jon Mørch (5592)" skrev:

> [...]
> ubuntu), men hvis du ringer til m$ på gratisnummeret guider de dig
> igennem aktiveringen uden vrøvl. Har selv gjort det utallige gange

Jam, jeg har jo faktisk gjort noget forbudt og har lagt min (lovlige) XP på
en 9 år gammel pc for via dén vej at undersøge hardwaren med programmet
"Everest" - jeg aktiverede også XPen ved samme lejlighed (spørg ikke
hvorfor) - smed så OS'en ud fra den gamle pc da det gik op for mig hvad jeg
havde gang i og kunne heldigvis (?) fortsætte med XP indtil jeg formatterede
den oprindelige pc i lørdags - så var det slut med fortsat aktivering.

Har før prøvet at ringe til dem i lignende sammenhæng hvor et jakkesæt (ja,
jeg er sur!) fortalte mig at jeg skulle faxe (har ingen fax) kvitteringen
(har ingen kvittering) ind før han ville gå videre...

M$ har valgt at stoppe mig, og jeg håber der kommer en dag hvor jeg blir
taknemmelig for dét - den hidtidige grund til at jeg ikke er kommet
videre med linux er at vi havde 3 x XP her i huset (nu kun 2) så det var
nemmere bare at fortsætte

Undskyld til alle for den lange smøre - trængte bare til at komme af med
det.

> Men når det nu er linux, er ubuntu et fremragende valg synes jeg.

Fedt nok - sidder lige nu og nyder Ubuntus pausebillede på den anden skærn
(en lang række felter i et "puslespil" som sejler rundt

Er der én der gider smide et link til en (dansk?) brugsanvisning til
Ubunta - jeg savner at kunne pakke programmer (mailklient) ud efter download
samt oplysninger (for en dummi) om netværk, bogmærker og sikkert en del
mere.

> held og lykke

Tak skal du ha - går alt efter planen kommer I til at trækkes med mig det
næste ½-1½ år
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 12:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Er der én der gider smide et link til en (dansk?) brugsanvisning til
> Ubunta - jeg savner at kunne pakke programmer (mailklient) ud efter
> download

Nå - fik hentet Thunderbird og er ved at sætte den op
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 14:18

> Har før prøvet at ringe til dem i lignende sammenhæng hvor et jakkesæt (ja,
> jeg er sur!) fortalte mig at jeg skulle faxe (har ingen fax) kvitteringen
> (har ingen kvittering) ind før han ville gå videre...

OK. han må have haft en dårlig dag. Jeg har også prøvet at flytte OEM
versioner til andre maskiner uden at det gav de mindste problemer fra
MS. Er aldrig blevet afkrævet en kvittering i den forbindelse.

> [...]
> samt oplysninger (for en dummi) om netværk, bogmærker og sikkert en del

Prøv:
http://www.madzzoni.dk/ubuntu-linux-er-et-frit-open-source-styresystem-til-din-computer/

Der står lidt på dansk, men det meste af det som linkes til er på
engelsk. Til gengæld, er tingene så minutiøst gennemgået, at man i de
fleste tilfælde kan copy/paste kommandoerne direkte.

> Tak skal du ha - går alt efter planen kommer I til at trækkes med mig det
> næste ½-1½ år

Hehe jeg er selv newbie ifht. linux, så jeg læser bare ivrigt med.

/jon

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 14:35

"Jon Mørch (5592)" skrev:

> OK. han må have haft en dårlig dag.

Har kun prøvet den éne mand - ikke godt at vide...

> Jeg har også prøvet at flytte OEM
> versioner til andre maskiner uden at det gav de mindste problemer fra
> MS. Er aldrig blevet afkrævet en kvittering i den forbindelse.

Weird - hvis jeg ku få det samme gennemført er der risiko for at mit behov
for linux forsvinder - ku dog godt tænke mig at prøve for ikke at miste mine
knap 1000 kr., men har ikke lyst til at blive konfronteret med en
"kriminalisering" fra MS's side grundet min "kreativitet".

> [...]
> engelsk. Til gengæld, er tingene så minutiøst gennemgået, at man i de
> fleste tilfælde kan copy/paste kommandoerne direkte.

Tak

Skal ind og knalde brikker nu (sad til kl. 3 i nat med Ubuntu) - kigger på
den "hvis" jeg vågner

> Hehe jeg er selv newbie ifht. linux, så jeg læser bare ivrigt med.

Nå, okay - hyggeligt
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 15:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> at miste mine knap 1000 kr., men har ikke lyst til at blive
> konfronteret med en "kriminalisering" fra MS's side grundet min

Ringede lige til MS - men skulle have XP installeret på maskinen for at få
en ny produktnøgle, og nu har jeg ellers Ubunta "ud over alle grænser"

Spurgte om jeg kunne vente ½ år med at få en ny nøgle, og dét var der vist
ikke noget i vejen for
Hans