Evolution viser ikke alle breve ved brug m~
Fra : Tomas

Dato : 14-03-06 19:42

På klienten bruges evolution 2.2.3 til at læse post på serveren via IMAP
med dovecot som server.
Serveren kører linux FC4, kerne 2.6.10-1.1771_FC2

Jeg er kommet frem til at "Inbox" henviser til /var/spool/mail/brugernavn
på serveren. Der er pt. 13 breve, men "properties" for "Inbox" viser at
der er 163 breve, hvilket også stemmer overens med hvad jeg kan se ved at
eksekvere "mail" på serveren. Jeg ønsker at se alle disse breve på min
klientmaskine.

Hvor er fejlen/hvor skal ændres i opsætning?
Er det en "feature" i postsystemet på *nix?
Er det dovecot? Manualen er noget mangelfuld: http://www.dovecot.org/
Er det evolution og mig der er blind for det oplagte?

Jeg er villig til eventuelt at skifte både evolution og dovecot til noget
bedre.

Tomas

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 14-03-06 23:06

On Tue, 14 Mar 2006 19:42:26 +0100, Tomas wrote:

> Er det evolution og mig der er blind for det oplagte?

Er du sikker på at det er samme inbox du og Evolution kigger i?

Fra : Tomas

Dato : 15-03-06 17:11

On Tue, 14 Mar 2006 23:06:14 +0100, Frank E. N. Stein wrote:

> Er du sikker på at det er samme inbox du og Evolution kigger i?

Ja, lige der er jeg sikker. Antallet jeg kan se på serveren stemmer
overens med det antal der vises i evolution med proporties for Inbox.
Breve slettet på serveren ses også i dette antal.

Tomas