TDC download hastighed
Fra : Jonathan

Dato : 01-06-06 19:52

Hej alle, jeg kører på en webspeed forbindelse, hvor jeg kan hente hurtigere
end nogle af mine venner der f.eks har broadcombolignet, jeg har 4.5 mb og
de har 6 mbit, forskellen forklarer broadcom med at TDC har nogle (proxy)
servere stående i odense, hvor jeg så henter dem fra, har folk hørt det før?
vh
Jonathan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-06 20:02

"Jonathan" <salg@3daner.dk> wrote in message
> [...]
> 4.5 mb og de har 6 mbit, forskellen forklarer broadcom med at TDC har
> nogle (proxy) servere stående i odense, hvor jeg så henter dem fra, har

TDC bruger ikke proxy servere, med mindre man sætter det op på sin
forbindelse. men har næppe noget at sige idag.

det har nok mere betydning hvordan nettet af opbygget hos de forskellige
selskaber.

man kan spørge, hvor kan du hente hurtigere end hvad de kan med broadcom?

TDC har jo nok helt sikkert et mere finmasket net, men det er da også klart
når de har været førende i mange år.

Jeg er nu glad for Comx, som ikke har noget med broadcom at gøre

Det måske der tænkes på med proxysere. er måske at deres testmaskine for at
teste hastighed, er placeret (naturligvis) på deres egen backbone linie, og
man skulle så opnå den højeste hastighed derfra. Hvis man ikke kan opnå de
fulde 6Mbit hos broadcom på deres egnet net, ja så for man i hvertfald ikke
hvad man betaler for.

Fra : Jonathan

Dato : 01-06-06 20:33

> man kan spørge, hvor kan du hente hurtigere end hvad de kan med broadcom?
Det er faktisk alt jeg kan hente hurtigere, jeg har f.eks en server stående
nede i et tysk datacenter, hvor jeg kan hente en testfil fra med min max
hastighed og broadcom'erne kan kun hente med 100 kb og jeg med 480 kb, men
f.eks også på creative labs side med drivere, kan de kun hente med 33 kb og
jeg med 200 kb.
> Jeg er nu glad for Comx, som ikke har noget med broadcom at gøre

Har du deres 10 mb elelr 20 mb ?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-06-06 16:29

"Jonathan" <salg@3daner.dk> writes:

> [...]
> f.eks også på creative labs side med drivere, kan de kun hente med 33 kb og

Jeg har selv broadcom bolignet derhjemme. Saa vidt jeg ved har de - hvis du
*ikke* vaelger muligheden om at faa fast offentlig IP-adresse - nogle meget
overbelastede NAT-kasser staaende som du faar leveret din forbindelse gennem..

Jeg har ingen problemer med min broadcom boligned 10/10 Mbps, men jeg ved at
andre uden offentlig IP-adresse oplever nogenlunde samme problematik som dig.

Jeg tror broadcoms NAT-provisionering er gal - men det er kun et gaet.

--
Christian Joergensen | ... der arbejder for ComX Networks A/S
http://www.razor.dk | - men udtaler sig for sig selv

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-06-06 23:57

Christian Joergensen skrev:

> Jeg tror broadcoms NAT-provisionering er gal - men det er kun et gaet.

Jeg tror deres ledelse er gal

Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-06-06 20:34

"Jonathan" <salg@3daner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4.5 mb og de har 6 mbit, forskellen forklarer broadcom med at TDC har
> nogle (proxy) servere stående i odense, hvor jeg så henter dem fra, har

Der står ikke nogen mirakelmaskiner i Odense.
Skal dit indlæg forståes sådan at du kan hente med mere end 6 mbit? I så
fald er din linje jo nok sat forkert op.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Jonathan

Dato : 01-06-06 20:40

> Der står ikke nogen mirakelmaskiner i Odense.
> Skal dit indlæg forståes sådan at du kan hente med mere end 6 mbit? I så
> fald er din linje jo nok sat forkert op.
nej jeg (tdc) har en 4.5 mbit hvor jeg kan hente hurtigere end de venenr jeg
har, der har en 6 mb hos broadcom, men jeg kan selvfølgelig ikke hente med
mere end ca 450-480 kb.

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-06-06 20:54

Jonathan wrote:

> nej jeg (tdc) har en 4.5 mbit hvor jeg kan hente hurtigere end de
> venenr jeg har, der har en 6 mb hos broadcom, men jeg kan
> selvfølgelig ikke hente med mere end ca 450-480 kb.

Emnelinien burde have været Broadcom download hastighed, for det er her
problemer ligger. Din linie hos TDC giver dig den rette download
hastighed.

--
Jesper Lund

Fra : Jonathan

Dato : 01-06-06 21:01

> Emnelinien burde have været Broadcom download hastighed, for det er her
> problemer ligger. Din linie hos TDC giver dig den rette download
> hastighed.
undskyld.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-06-06 23:56

On Thu, 1 Jun 2006 20:51:30 +0200, Jonathan wrote:
> [...]
> servere stående i odense, hvor jeg så henter dem fra, har folk hørt det før?

TDC har ingen proxy servere laengere, de blev slukket for 5-6 aar
siden. Men TDC har et fremragende netvaerk med gode internationale
forbindelser.

PS: Ja jeg var med til at designe det naetvaerk i sin tid, men har
ikke arbejdet for TDC de seneste 3.5 aar

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Morten Birkelund

Dato : 02-06-06 00:31

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Ja jeg var med til at designe det naetvaerk i sin tid, men har
> ikke arbejdet for TDC de seneste 3.5 aar

Takker hermed for et glimrende arbejde udført, har været TDC kunde i mange
år efterhånden.. ;)

--
Morten Birkelund

Fra : Frans Meyer

Dato : 02-06-06 03:31

> [...]
> Hej alle, jeg kører på en webspeed forbindelse, hvor jeg kan hente
> hurtigere end nogle af mine venner der f.eks har broadcombolignet, jeg har

TDC har stærke peerings. Ligeså Telia, Tele2/UNI2 - og andre erhvervsrettet
ISP...

Mit indtryk er, at det er her, nogle andre halter - deres international
forbindelser er for svage.

Og jeg tror "problemet" bliver større - i-og-med at det sådan set er nemt
nok (sagt med et smil) at lave ADSL2+, 10Mbps bolignet osv... - og udbydde
det på markedet -- men at have tilstrækkelige international forbindelser /
kapacitet - det halter det med...

vh
Frans

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-06-06 15:53

> [...]
> 4.5 mb og de har 6 mbit, forskellen forklarer broadcom med at TDC har
> nogle (proxy) servere stående i odense, hvor jeg så henter dem fra, har

Andre har jo egentligt svaret, men for at sige det kort så er Boardcom fulde
af **** hvis de påstår det. TDC har ikke nogen proxy servere overhovedet -
ikke engang som folk kan tilvælge, og da slet ikke som standard. Heldigvis.

Med en Webspeed forbindelse vil du som regel have en bedre hastighed end
tilsvarende ADSL forbindelser, pga. tekniske forskelle der gør at eg. 4mbit
ADLS nærmere er 3.6mbit i praksis, mens din 4mbit Webspeed - som du
skriver - faktisk er hurtigere end 4mbit.

Men det er ikke forskellen her og i det tilfælde her vil jeg give Jesper
Skriver ret (det vil jeg faktisk næsten altid). Det drejer sig simpelthen om
at have nogen ordentlige peeringaftaler ud i verden, og der halter Broadcom
lyder det til. Tak for informationen forøvrigt - så kan jeg være glad for
jeg ikke har dem =)

mvh
/Kasper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-06 00:04

Jonathan skrev:

> [...]
> jeg har 4.5 mb og de har 6 mbit, forskellen forklarer broadcom med at
> TDC har nogle (proxy) servere stående i odense, hvor jeg så henter

Broadcom er et banditfirma, som dybest set ikke er til at regne med. Så stol
ikke på noget fra dem.
Et firma som skider på landets lovgivning , og ulovligt anvender
radioudstyr, og som er politianmeldt af Telestyrelsen, har antageligvis
samme ligegyldige holdning til sine kunder.

http://www.computerworld.dk/art/25206?a=block&i=22

Denne forklaring er ren rygsvømning. Uanset om serveren står i odense eller
texas, så er en bit en bit. Hvis ellers båndbredden er til stede hele vejen,
og hvis serveren kan følge med, så bør båndbredden også være i orden. Det er
den bare ikke hos Broadcom, som mange inkl. jeg selv har masser af problemer
med.

Men som du fremlægger eksemplet, så er der mange faktorer, som du ikke har
taget højde for, så ud fra dit eksempel kan man ikke svare konkret.

Claus

Fra : Christian Joergensen

Dato : 04-06-06 09:28

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> writes:

> ... hos Broadcom, som mange inkl. jeg selv har masser af problemer med.

Har du fast offentlig IP-adresse? Eller det er maaske slet ikke den slags
problemer du har :)