Andet multimedie
MS Paint - BMP til JPG
Fra : Rangolora

Dato : 01-06-06 20:02

Jeg bruger meget ofte MS Paint som en hurtig fremviser, når jeg har taget
PrintScreen af et eller andet.

En hel del af det bliver gemt med det samme i MS Paint til senere brug via:
Filer/ Gem /: hvorefter man vælger: Filnavn og Filtype.

Og det er netop det med filtypen jeg søger en bedre løsning på.....

For Filtypen, står nemlig altid til som standard, at gemme billedet som en
24-bit .bmp
fil, men jeg gemmer dem altid i .jpeg format.

Så mit spørgsmål går på, hvordan jeg får MS Paint ændret, så det nu i
stedet,
som
standard, starter op med at foreslå .jpeg som Filtype, når jeg skal gemme.
Derved slipper jeg for en del museklik og også for, hvergang, at skulle have
fat i den lidt irriterende
rullemenu.

Så det vil være dejligt, hvis der evt. sidder en derude, som ved hvor det er
der skal "rodes", selvom det nok er en lidt "langhåret" proces.

Mvh Palle

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 03-06-06 21:12

"Rangolora" skrev
> standard, starter op med at foreslå .jpeg som Filtype, når jeg skal gemme.

Hvis du i stedet for MSPaint bruger IrfanView
www.irfanview.com
husker IrfanView den sidst anvendte filtype -
så du sparer museklik.

Mvh
Thorkild Dalsgaard