Qtek vs. N70
Fra : Jørgen Enevoldsen

Dato : 01-06-06 19:13

Hej i gruppen

Jeg skal have ny telefon, Valget står mellem Qtek 8310 eller Nokia N70

Mine behov er:

Telefoni
SMS
Kalender der kan synkroniseres med Lotus Notes (VIGTIGT)
Lidt MP3
Lidt kamera
Måske navigation

Hvad siger eksperterne?

/Enevoldsen

Fra : Flemming

Dato : 01-06-06 22:08

Jørgen Enevoldsen wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg skal have ny telefon, Valget står mellem Qtek 8310 eller Nokia N70

N80 er meget tæt på at være i butikkerne, måske skulle du kigge på den også
?

Har lige bestilt en Qtek S200.

Mvh. Flemming

Fra : LarsJ

Dato : 01-06-06 22:50

Jørgen Enevoldsen skrev:
> [...]
>
> Telefoni
> SMS
> Kalender der kan synkroniseres med Lotus Notes (VIGTIGT)

Der er nogle forskelle, som taler for og imod begge modeller - men som
du nok bør overveje:

Hvis du skal bruge Nokia N70 til navigation er udvalget af programmel
noget mindre end til Qtek'en. Og generelt er udvalget af software til
N70 langt mere begrænset end til Qtek. Desuden har skærmen på Qtek
højere opløsning.

Kameraet i N70 har 50 % højere opløsning og er udstyret med et Carl
Zeiss objektiv (selv om det dog ikke får kvaliteteten helt i top).
Billeder ser dog noget bedre ud end på Qtek 8310

MP3-afspilleren har i de test af N70, jeg har læst, fået roser for god
kvalitet - det samme kan ikke siges om Qtek 8310, tværtimod.

Nokia N70 understøtter 3G og Edge (hurtig GPRS).

Lars

Fra : Lars O.

Dato : 09-06-06 12:44

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraet i N70 har 50 % højere opløsning og er udstyret med et Carl Zeiss
> objektiv (selv om det dog ikke får kvaliteteten helt i top). Billeder ser
> dog noget bedre ud end på Qtek 8310

N70 har ikke Carl Zeiss optik. N90 har...men ikke N70.

http://www.gsmarena.com/nokia_n70-review-52.php

/Lars

Fra : Brian Albertsen

Dato : 02-06-06 20:59

On Thu, 1 Jun 2006 20:12:34 +0200, "Jørgen Enevoldsen"
<joergen.enevoldsen@webspeed.dk> wrote:

Jeg har selv en 6630
generationen lige før N70

>Telefoni
>SMS
>Kalender der kan synkroniseres med Lotus Notes (VIGTIGT)

Dette er standard med i Nokia PC Suite.
Jeg sync'er med Outlook derhjemme og Notes på arbejdet.

>Lidt MP3
>Lidt kamera
>Måske navigation

Til Symbian kan man ihvertfald få:
Tomtom Mobile
Route 66
Wayfinder
http://nav4all.com/

Jeg bruger selv Tomtom 5 Mobile og er godt tilfreds.