| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | For meget bremsevæske efter skift af brems~ Fra : Jacob Rungwald | 
  Dato :  05-05-06 18:29 |  
  |   
            Hejsa
 
 Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet, 
 og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del 
 tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i 
 beholderen. Hvad gør man ved det, systemet er ikke blevet udluftet, da der 
 ikke er skiftet bremsevæske, det trænger ikke endnu. Skal jeg bare suge det 
 op af beholderen med en tom sprøjte til det er på rigtigt niveau, eller hvad 
 er den bedste måde ?
 
 -- 
 Mvh
 Jacob (BMW E46)
 
 P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jessen (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jessen | 
  Dato :  05-05-06 19:00 |  
  |   
            Det er ikke nødvendigt at udlufte. Sug den overskydende væske bort. Men 
 bremsevæske bør dog skiftes hvert andet år, da det er hydrospopisk dvs. 
 suger vand til sig, og derved sænkes kogepunktet drastisk.
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Motor Press
 Journalist Jens Jessen (DjF)
 Skanderborgvej 140
 DK-8660 Skanderborg
 Danmark
 Tlf.   DK + 8657 7201
 Fax. DK+ 8657 7204
 Mobil 2073 7471
 E-mail: jens.jessen@get2net.dk
 "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse 
 news:445b8b18$0$47031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet, 
 > og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del 
 > tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i 
 > beholderen. Hvad gør man ved det, systemet er ikke blevet udluftet, da der 
 > ikke er skiftet bremsevæske, det trænger ikke endnu. Skal jeg bare suge 
 > det op af beholderen med en tom sprøjte til det er på rigtigt niveau, 
 > eller hvad er den bedste måde ?
 >
 > -- 
 > Mvh
 > Jacob (BMW E46)
 >
 > P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ena (06-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : ena | 
  Dato :  06-05-06 19:01 |  
  |   
            åben en udluftningsskrue og dræn lidt af eller gør som du selv foreslår
 
 
 "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse 
 news:445b8b18$0$47031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet, 
 > og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del 
 > tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i 
 > beholderen. Hvad gør man ved det, systemet er ikke blevet udluftet, da der 
 > ikke er skiftet bremsevæske, det trænger ikke endnu. Skal jeg bare suge 
 > det op af beholderen med en tom sprøjte til det er på rigtigt niveau, 
 > eller hvad er den bedste måde ?
 >
 > -- 
 > Mvh
 > Jacob (BMW E46)
 >
 > P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (06-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  06-05-06 13:08 |  
  |   
            
 "Jacob Rungwald"  skrev
 
 > Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
 > og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
 > tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
 > beholderen. Hvad gør man ved det,
 
 Ingenting, om beholderen er fyldt til randen betyder ikke noget.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob Rungwald (06-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Rungwald | 
  Dato :  06-05-06 14:21 |  
  |   
            
 P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
 "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message 
 news:445c92f1$1$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "Jacob Rungwald"  skrev
 >
 >> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet 
 >> skiftet,
 >> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
 >> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
 >> beholderen. Hvad gør man ved det,
 >
 > Ingenting, om beholderen er fyldt til randen betyder ikke noget.
 
 Skal der ikke være lidt plads til at væsken kan udvide sig? Eller udvider 
 bremsevæske sig ikke (heller ikke ved høje temperaturer) ?
 
 -- 
 Mvh
 Jacob (Der nu har suget væske op, så den er lige under MAX mærket) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jørgen M. Rasmussen (07-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  07-05-06 11:37 |  
  |   
            
 "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse 
 news:445ca289$0$47079
 
 > Skal der ikke være lidt plads til at væsken kan udvide sig? Eller udvider 
 > bremsevæske sig ikke (heller ikke ved høje temperaturer) ?
 >
 Nej, for så vil du have selv-forstærkende bremser, når de bliver varme fordi 
 du bremser ;). Det fordamper, så du ingen bremser har; bremsen "fader". 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (06-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  06-05-06 14:42 |  
  |   
            alexbo skrev:
 > "Jacob Rungwald"  skrev
 > 
 >> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
 >> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
 >> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
 >> beholderen. Hvad gør man ved det,
 > 
 > Ingenting, om beholderen er fyldt til randen betyder ikke noget.
 > 
 Noget andet er at hvis der ingen utætheder er på systemet, så er lav 
 bremsevædskestand et godt tegn på at bremsestemplerne er langt ude fordi 
 bremsebelægningerne trænger til at skulle skiftes - Så istedet for at 
 efterfylde vædske som alligevel blot er i vejen når man får friske 
 bremser på (á din situation lige nu), bør man skifte fornødne 
 bremsebelægninger hvorved at vædskeniveauet hæver sig fra bunden :-|
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jacob Rungwald (07-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Rungwald | 
  Dato :  07-05-06 10:24 |  
  |   
            
 P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message 
 news:445ca7a2$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Noget andet er at hvis der ingen utætheder er på systemet, så er lav 
 > bremsevædskestand et godt tegn på at bremsestemplerne er langt ude fordi 
 > bremsebelægningerne trænger til at skulle skiftes - Så istedet for at 
 > efterfylde vædske som alligevel blot er i vejen når man får friske bremser 
 > på (á din situation lige nu), bør man skifte fornødne bremsebelægninger 
 > hvorved at vædskeniveauet hæver sig fra bunden :-|
 
 Det har du ret i, men jeg har ikke selv skiftet væsken, det gjorde de ved 
 sidste service, så de har jo bare skiftet væsken (klodserne var gode nok den 
 gang), og derfor fyldt beholderen op til MAX, hvilket så giver mig problem 
 nu :)
 
 Problemet er dog løst, og det er nu dejligt med nye skiver/klodser overalt 
 :)
 
 -- 
 Mvh
 Jacob 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (07-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  07-05-06 20:18 |  
  |  
 
            Jacob Rungwald skrev:
 > P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message 
 > news:445ca7a2$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Noget andet er at hvis der ingen utætheder er på systemet, så er lav 
 >> bremsevædskestand et godt tegn på at bremsestemplerne er langt ude fordi 
 >> bremsebelægningerne trænger til at skulle skiftes - Så istedet for at 
 >> efterfylde vædske som alligevel blot er i vejen ..............|
 > 
 > Det har du ret i, men jeg har ikke selv skiftet væsken, det gjorde de ved 
 > sidste service, så de har jo bare skiftet væsken (klodserne var gode nok den 
 > gang), og derfor fyldt beholderen op til MAX, hvilket så giver mig problem 
 > nu :)
 Na, klar mann!
 Havde ikke lige overvejet dén situation   
Af samme årsag er det måske mest korrekt at lærlingen tvinger alle 
 stempler tilbage inden efterfyldning :-/  Njarh, dét er ikke praktisk 
 muligt med tromlebremser alligevel, så mon ikke jeg bare skal trække 
 mig?    
> Problemet er dog løst, og det er nu dejligt med nye skiver/klodser overalt 
 > :)
 Og helt uden at pedalen skal trampes ½ meter "fordi sagerne lige skal 
 køres til", som en anden tråd går på!?
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jørgen M. Rasmussen (08-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  08-05-06 04:18 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Og helt uden at pedalen skal trampes ½ meter "fordi sagerne lige skal 
 > køres til", som en anden tråd går på!?
 > -- 
 Den har jeg undrende læst, har ALDRIG prøvet det, 1* gang så stempler 
 trykkes ud til kontakt, så er det det. Mon ikke der misforstås, hvis der er 
 kommet godt m. fedt-fingre, kobberfedt på skiver, klodser, skal der trædes 
 hårdt for at bremsen tager ved ;)). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |