| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Ny Chevrolet (Daewoo) Nubira eller brugt s~ Fra : CBA | 
  Dato :  05-05-06 13:19 |  
  |   
            Hej,
 
 Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en 
 større og nyere bil.
 
 Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor campingvogn
 
 De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været omkring 
 Volvo V40........alle nyere brugte.
 
 For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny Chevrolet(Daewoo) 
 Nubira.
 
 Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk 
 luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk 
 eller svensk bil i samme prisklasse.
 
 Hvad mener i og hvorfor........
 
 med venlig hilsen
 
 Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Sørup (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  05-05-06 13:37 |  
  |   
            
 "CBA" <cba(spam)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:445b4298$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej,
 >
 > Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med
 en
 > større og nyere bil.
 >
 > Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor
 campingvogn
 >
 > De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været
 omkring
 > Volvo V40........alle nyere brugte.
 >
 > For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny
 Chevrolet(Daewoo)
 > Nubira.
 >
 > Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget
 frisk
 > luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en
 brugt tysk
 > eller svensk bil i samme prisklasse.
 >
 > Hvad mener i og hvorfor........
 
 Hvad er en forholdsvis stor CV ?
 en V40 må trække:
 1,6 : 1000Kg,
 1,8 - 1200kg,
 2,0/2,0T/T4 -1400Kg
 --
 Brian Sørup
 Volvo V70 2,5T Aut. - må trække1600Kg
 == can you spell "racecar" backwards ? ==
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           CBA (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : CBA | 
  Dato :  05-05-06 13:54 |  
  |   
            
 >
 > Hvad er en forholdsvis stor CV ?
 > en V40 må trække:
 > 1,6 : 1000Kg,
 > 1,8 - 1200kg,
 > 2,0/2,0T/T4 -1400Kg
 > --
 > Brian Sørup
 > Volvo V70 2,5T Aut. - må trække1600Kg
 > == can you spell "racecar" backwards ? ==
 
 
 
 
 Jeg mener det er omkring 1300 Kg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  05-05-06 14:48 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  05-05-06 14:47 |  
  |   
            
 CBA (spam) skrev:
 
 > Hej,
 >
 > Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
 > større og nyere bil.
 >
 > Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor campingvogn
 >
 > De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været omkring
 > Volvo V40........alle nyere brugte.
 >
 > For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny Chevrolet(Daewoo)
 > Nubira.
 >
 > Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk
 > luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk
 > eller svensk bil i samme prisklasse.
 >
 Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
 dem der er skruet bedst sammen.
 
 Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
 MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
 
 Jeg kender ikke Nubira'en, men det har vel også en værdi at der er
 garanti på?
 
 Det kan vel være et spm om temperament.
 
 mvh
 
 Martin
 
 Honda Accord 2.0, 1994 & 324000.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ena (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : ena | 
  Dato :  05-05-06 20:06 |  
  |   
            
 Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
 dem der er skruet bedst sammen.
 
 Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
 MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
 
 
 Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
 man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet 
 enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som 
 nogle Mitsubishi modeller
 
 Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i
 
 I øvrigt er næsten ingen Volvoèr bygget i Sverige de er bygget i Belgien
 eller - Holland - ligesom Opelen er bygget i mange lande herunder Spanien og
 England.
 
 Skal du have rigtigt tysk er det BMW de bygger kun biler i Tyskland (hvis vi 
 ser bort fra X5 som er et amerikansk produkt) - hvis det er byggelandet der 
 har betydning - Mercedes bygger også i Spanien og Mercedes laves både i 
 Tyskland og USA
 
 Toyota bygge de fleste europæiske biler i England - og i en meget høj 
 kvalitet - så når folk taler om Toyota som "japansk kvalitet" så er det vist 
 fordi de ikke aner at de fleste de ser i Europa er bygget i England
 
 Hondaèn som martin har i sin signatur er ikke japansk andet end af navn men 
 derimod bygget i
 England.
 
 Jeg kan ikke se at byggelandet har nogen særlig betydning - at folk tror
 Volvo er Svensk og Opel Tysk er noget sludder - Volvo bygger 80% af bilerne
 udenfor Sverige og opel bygger i mange lande - sådan er det med de fleste 
 bilfabrikker i dag.
 
 Jeg kører selv en tyskbygget BMW og undrer mig over at flere bekendte som 
 det første spørger "BMW bygger da kun biler i Tyskland ikke?" - hvorfor 
 byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er bilens 
 kvalitet
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            CBA (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : CBA | 
  Dato :  05-05-06 21:42 |  
  |   
            
 "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse 
 news:445ba182$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
 > dem der er skruet bedst sammen.
 >
 > Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
 > MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
 >
 >
 > Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
 > man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet 
 > enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som 
 > nogle Mitsubishi modeller
 >
 > Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i
 >
 > I øvrigt er næsten ingen Volvoèr bygget i Sverige de er bygget i Belgien
 > eller - Holland - ligesom Opelen er bygget i mange lande herunder Spanien 
 > og
 > England.
 >
 > Skal du have rigtigt tysk er det BMW de bygger kun biler i Tyskland (hvis 
 > vi ser bort fra X5 som er et amerikansk produkt) - hvis det er byggelandet 
 > der har betydning - Mercedes bygger også i Spanien og Mercedes laves både 
 > i Tyskland og USA
 >
 > Toyota bygge de fleste europæiske biler i England - og i en meget høj 
 > kvalitet - så når folk taler om Toyota som "japansk kvalitet" så er det 
 > vist fordi de ikke aner at de fleste de ser i Europa er bygget i England
 >
 > Hondaèn som martin har i sin signatur er ikke japansk andet end af navn 
 > men derimod bygget i
 > England.
 >
 > Jeg kan ikke se at byggelandet har nogen særlig betydning - at folk tror
 > Volvo er Svensk og Opel Tysk er noget sludder - Volvo bygger 80% af 
 > bilerne
 > udenfor Sverige og opel bygger i mange lande - sådan er det med de fleste 
 > bilfabrikker i dag.
 >
 > Jeg kører selv en tyskbygget BMW og undrer mig over at flere bekendte som 
 > det første spørger "BMW bygger da kun biler i Tyskland ikke?" - hvorfor 
 > byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er bilens 
 > kvalitet
 
 
 
 
 
 Nu var det at jeg brugte betegnelserne "tysk / svensk" nærmest ment som et 
 "hint" om hvor jeg selv mente at man fik mest bil for pengene. At det er 
 Ford der ejer Volvo og at Volvo bliver bygget i Holland og Belgien og 
 desuden deler stumper med Mitsubishi, det er et faktum, hvorvidt Volvo 
 "kursen" så på baggrund af dette, er blevet devalueret er en diskussion vi 
 kan tage i en anden tråd, men for mig er Volvo stadig en svensk produkt. 
 Ligesom en PH lampe monteret af en canadisk el-installatør, vel stadig er et 
 dansk produkt.
 
 Mit spørgsmål gik i øvrigt på om hvor der var mest bil for pengene : i en ny 
 Chevrolet / Daewoo Nubira eller i en brugt Opel eller Volvo i samme 
 prisklasse. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            CBA (06-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : CBA | 
  Dato :  06-05-06 12:50 |  
  |   
            
 - hvorfor  byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er 
 bilens
 > kvalitet
 >
 >
 >
 
 Så er det mig komplet ubegribeligt at du bruger 20-30 linier på at forklare 
 hvor alverdens biler bliver bygget................
 
 Mit spørgsmål gik jo på hvor der var mest valuta for pengene eks. blandt de 
 tre mærker jeg nævnte Chevrolet (Daewoo), Opel og Volvo
 
 mvh
 
 Claus
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            KASO (08-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  08-05-06 16:25 |  
  |   
            
 "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse 
 news:445ba182$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
 > dem der er skruet bedst sammen.
 >
 > Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
 > MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
 >
 >
 > Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
 > man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet 
 > enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som 
 > nogle Mitsubishi modeller
 >
 > Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i
 
 Den Volvo V40 2.0, jeg kørte som fabriksny i en uge i 1999 var noget 
 forfærdeligt skrammel. Ingen plads, motoren var bovlam - og støjede over 
 3.000RPM, kabinen knirkede, og bilen kørte ikke specielt godt. S/V40 har 
 fået en af de ringeste brugttests i FDM's historie - de fleste ejere solgte 
 bilen efter mindre end 2 år....
 
 De seneste modeller skulle have fået udryddet de værste børnesygdomme (og 
 der var vist mange) - men ikke en bil, jeg ville anbefale. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  05-05-06 14:52 |  
  |  
 
            CBA skriver:
 > 
 > Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
 > større og nyere bil.
 Hvad er det de skal bruge en større bil til ???
 
 > Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk
 > luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk
 > eller svensk bil i samme prisklasse.
 > 
 > Hvad mener i og hvorfor........
 Kig på crashtests af Chevrolet og Daewoo (Nubria'en er vidst ikke testet
 endnu), det burde kunne afskrække enhver.
 Gå efter en octavia.
 Klaus
 -- 
 Pænt pynt i stuen:
 http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           CBA (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : CBA | 
  Dato :  05-05-06 19:29 |  
  |   
            
 > Hvad er det de skal bruge en større bil til ???
 
 Til at trække en campingvogn på 1300 Kg..........
 
 Bilen behøver ikke nødvendigvis at være mere længere, højere eller 
 bredere........end Astraen
 
 Med større menes: en bil med større kraftoverskud. Altså motor, bremser og 
 undervogn der kan magte campingvognen..........
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  05-05-06 21:52 |  
  |  
 
            CBA skriver:
 > 
 > Til at trække en campingvogn på 1300 Kg..........
 Okay
 
 > Bilen behøver ikke nødvendigvis at være mere længere, højere eller
 > bredere........end Astraen
 > 
 > Med større menes: en bil med større kraftoverskud. Altså motor, bremser og
 > undervogn der kan magte campingvognen..........
 Det vil sige at en Golf V som min sagtens ville kunne leve op til deres
 krav   
Klaus
 -- 
 Pænt pynt i stuen:
 http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Pein (05-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Pein | 
  Dato :  05-05-06 23:55 |  
  |  
 
            "Klaus D. Mikkelsen" skrev ...
 >
 > Kig på crashtests af Chevrolet og Daewoo (Nubria'en er vidst ikke
 > testet endnu), det burde kunne afskrække enhver.
 >
 Det kommer jo an på hvad man vægter ved en bil. Der er jo trods alt en ret 
 stor chance for, at man aldrig får brug for den "feature" som en 
 topplacering i en crash-test måtte være, eller at det viser sig at være uden 
 betydning, selvom det skulle gå galt.
 Hvis man går meget højt op i at ens bil er bedst i crash-test, så burde man 
 jo overveje at køre lastvogn i stedet.   
Jeg kører til dagligt også motorcykel, og det føler jeg mig tryg ved. Og det 
 sætter samtidig alt det halløj med crash-test, ABS, EBD, ESP, 6 air-bags i 
 stedet for sølle 4, automatisk døroplåsning ved kollision, o.s.v. lidt i 
 relief.
 Jeg tør også godt køre Triump Spitfire hvis det skal være.    Den har 
 seler, og ellers 0 og en prut af den slags.
 Men spørgsmålet var om en camping-slæber, og hvis det er en 1300 kg. hytte, 
 så er Nubira'en ude af billedet, som nævnt.
 Mvh. Niels Pein
 Chevrolet Nubira 1,8 CDX 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |