To sproget
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-06-01 21:30

Hej.

Vi har lige fået en datter og hun begynder selvfølgelig også at snakke
på et tidspunkt.

Men nu er det sådan at mine kone er ester og jeg er dansker. Hvordan
får vi nemmest et to sproget barn? Har I evt. links til hjemme sider
omkring dette.

Mvh. Marju og Brian

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-06-01 21:49

> Hvordan får vi nemmest et to sproget barn? Har I evt. links til hjemme sider
>omkring dette.

Jeg fandt det allerede. Søg og du skal finde

For andre interesserede, er siden http://www.2sprog.com

Mvh. Brian

Fra : Tomas O.

Dato : 16-06-01 22:06

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev i en meddelelse news:9agnit0j7r6g11a7h5r9vpvdm3491t8un9@4ax.com...
Hej Brian

SNIP
Hvordan
> får vi nemmest et to sproget barn? Har I evt. links til hjemme
> sider omkring dette.

Jeg har en ven der er gift med en russisk Estlænding og barnet taler
moderen altid russisk til mens faderne altid taler dansk. Nu er banrt
snart 3 år og forstår russisk taler flydende dansk og rimelig
russisk. Så det kommer af sig selv

Jeg er selv to sproget opdraget. Da jeg blev født talte mine forældre
ikke dansk, men det lærte jeg nu hurtigt alligevel

Jeg var nu 3 år inden jeg for alvor begyndte at tale men til gengæld
er jeg svær at få til at holde kæft nu *GG*

Hilsen
Tomas O.

Fra : Daniel K. Gartmann

Dato : 24-06-01 22:12

Hej!

Mit forslag er at du taler dansk til barnet og din kone taler estisk. Det
kan barnet godt kapere, så længe I er konsekvente. Vi har selv en søn på
godt 1 1/2 år. Jeg taler dansk til ham og min kone spansk. Ja, det er hvad
vi er blevet rådet til.

Mvh Daniel

Brian B. Christensen <nope@nope.nope> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9agnit0j7r6g11a7h5r9vpvdm3491t8un9@4ax.com...