CD-R medier - Hvilke mærker er gode/dårlig~
Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 16-06-01 19:20

Hvad er jeres erfaringer? Findes der evt. nogle tests et sted på nettet?

Samme spørgsmål, bare til CD-RW medier.

Derudover har jeg set i en tråd i drev-gruppen, at der er en der har
problemer med at skrive på 80 min. CD-RW. Er det almindeligt forekommende,
eller er det et særtilfælde? Det ville jo være rart at vide inden jeg
køber...

m.v.h. Thomas

Fra : peet_dk

Dato : 16-06-01 19:54

TDK er nok de bedste vil jeg sg. Mens jeg syntes at verbatin er for dyre i
forhold til deres kvalitet. De virker meget gode når man "ser" dem. Men jeg
har ikke haft gode erfaringer med verbatin. Jeg holder mig til Mr. Platinum
og TDK

--
----
peet_dk was here....

Fra : Christian Iversen

Dato : 16-06-01 20:03

> [...]
> problemer med at skrive på 80 min. CD-RW. Er det almindeligt forekommende,
> eller er det et særtilfælde? Det ville jo være rart at vide inden jeg

Jeg har for noget tid siden købt 200 stk Verbatim Blue Metal Azo. Se, DE er
gode!

Jeg har kun haft 2 fejlbrændinger indtil videre (jeg har brændt halvdelen).
Den ene gang gik strømmen, den anden gang gik computeren ned p.g.a. en
driverfejl.

Jeg har derimod oplevet at op til **80%** af en kasse Lead-Tek ikke har
virket. Det mærke køber jeg aldrig igen!

Jeg kan klart anbefale Verbatim, de er særdeles ridsefri, og de er glimrende
i forhold til prisen (udnyt fænomenet "mængderabet"

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]
Flawless.Dk: [http://domains.flawless.dk]

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 16-06-01 20:05

<snip>
> ...Jeg kan klart anbefale Verbatim, de er særdeles ridsefri...
</snip>

Der står jo også "Scratch resistant" på dem
--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : C.B

Dato : 17-06-01 22:17

Verbatim er godt, dog findes der nogle brændere som ikke er så glade
for at brænde på dem, bla min Mitsumi TE2801 (Jeg mener den hedder
det!). Men min HP9100+ køre verbatim fint!. Verbertim er en god disc,
den er billig man kan fx. få 200stk på spindel for ca. 900. Men nu
skal man ikke altid kikke på prisen når man køber cd'ere. Skal man
have noget som "holder" så er følgende mærker ok: Taiyo Yuden, Mitsui,
Maxell,Pioneer, Sony, Verbertim, Kodak, TDK. Mht. til TDK skal man
lige holde lidt øje idet de nyere TDK fremstilles af et lavpris-firma
som er kendt for noname-discs. Men TDK "Reflex" den med helt hvid
overflade er ok, den nyere jeg mener den hedder "CARDFLEX" er ikke
samme kvalitet.

Generalt må man sige at man skal holde sig langt væk fra firmaer som:
Traxdata, Princo, Samsung, Rimax, Medion, Lifetech, Basf, 3M osv osv.

Nu er der sikkert mange som vil mene at netop de mærker som jeg nævner
tilsidst her er ok, men er de også det om 1,2,3 år ?. Jeg kan basere
dette indlæg, dels på egne erfaringer, og på div test som jeg har læst
på internettet, hvor man har brændt en cd (i den speed den nu var
beregnet til). Og derefter har man kunstigt forældede discen i op til
20år, og derefter prøvet om den kunne læses.

Faktisk ver Kodak noget at de første jeg brændte på, og de har holdt i
5år og kan stadig læses, selvom de er godt risede idag.

En god ide, er fx at download et program kaldt:"CDR Media Code
Identifier" det program kan fortælle dig hvilket firma som har lavet
din cdr, fx laves nogle HP discs af "Mitsui", mens andre er en
nøjagtig kopi af verbatim skive.Nogle Philips laves af "Taiyo" osv
osv.

-Claus-

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-06-01 23:27

"C.B" <cbpwr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er der sikkert mange som vil mene at netop de mærker som jeg nævner
> tilsidst her er ok, men er de også det om 1,2,3 år ?. Jeg kan basere

Jeg kan så dertil svare, at jeg stadigt har velfungerende skiver som jeg
brændte i 1995/96 på BASF, Princo og Medion skiver

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-06-01 01:05

Jeg er nu ikke helt enig i det med Traxdata, dem har jeg gode erfaringer med
, køber 80 min 50 stk. spindel

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-06-01 19:55

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
glimrende
> i forhold til prisen (udnyt fænomenet "mængderabet"

Jeg tror der er meget afhængig af hvilken brænder du har, og om du brænder
on the fly.
Jeg har brugt mange forskellige F.eks. lead (aldrig fejl )
Kodak (aldrig fejl ) Iøjeblikket bruger jeg nogle no-name til 2,50 de virker
også.
CD-RW har jeg brugt Lead virker godt men ikke alle vil acceptere Direct CD,
så nu bruger jeg nogen der hedder Zner til 5 kr. stykket de virker meget
godt.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
posorensen@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/pauls_side/

Fra : Simon

Dato : 16-06-01 21:11

tjaaa - mr. platinium der er noget af det billigste har aldrig fejlet mig
(har brændt ca. 300 stk. diske der virker endnu....)
men kodak skulle også være gode, og verbatim...

mvh.Simon

Fra : Sune

Dato : 17-06-01 00:11

Jeg vil sige det også kommer lidt an på hvad du skal bruge dem til.
Hvis det "bare" er til data er der mange gode, forholdsvis stabile
mærker såsom, Kodak, Verbatim, Acer osv., men hvis du skal lave cd til
at spille på anlægget i stuen el. i bilen, så vil jeg påstå at Kodak
Silver Plus (Ultima) er de suverænt bedste. Jeg har kun sjældent været
udsat for fejl (og som regel er de selvforskyldte... og der er
ikke mange anlæg som ikke vil soille dem. Desuden er det en meget
hårdfør cd.
Engang var den lidt dyr, men man kan sagtens finde den til 5 kr for
650MB og 7-10kr for 700MB - de laves desværre kun som CD-R - ingen
RW...

Jeg må indrømme jeg har haft mange dårlige erfaringer med Mr. Platinum
- men det ligger efterhånden 2 års tid tilbage, så de kan jo sagtens
have hævet kvaliteten...

mvh Sune

Fra : Jesper SLoth

Dato : 17-06-01 11:11

"Sune" <sune.removetomail@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg må indrømme jeg har haft mange dårlige erfaringer med Mr. Platinum
> - men det ligger efterhånden 2 års tid tilbage, så de kan jo sagtens

Hej

Jeg har nok lavet omkring 1000 stk. Platinium og der har vel været omkring
20 stk. med fejl, ang. TDK kan jeg kun gentage at de er nok de bedste har
selv lavet mange sammen med en kammerat veil jeg tro vi har lavet over 2000
stk. og der har aldrig været en eneste fejl på 8x skiver hvor vi kører 12x.
Jeg har også lavet lige så mange Kodak og jeg syntes at kvaliteten ligger
lidt over Platinium men de har været noget dyere, men kan nu købes for en
femmer i Bilka 80Min/700Mb, og Føtex har tit TDK til Syv Kroner for
80Min/700Mb.
Jeg har aldrig haft problemmer med de tre nævnte medier til Data, PSX,
Audio.

Men forskellen er lille, så mon ikke det prisen der trækker!

Mvh

Jesper

Mvh

Jesper

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 17-06-01 11:41

> [...]
> Engang var den lidt dyr, men man kan sagtens finde den til 5 kr for
> 650MB og 7-10kr for 700MB - de laves desværre kun som CD-R - ingen

Hæhæh... For 2 uger siden købte jeg 30 stk 700MB Kodak Ultima for 5,-
stykket, og de var i jewel-case! Electronic world i Odense! (og nej, jeg er
ikke ansat der!)

Er der slet ingen der har erfaringer med at skrive på 80min(700MB) CD-RW
medier???

Fra : martin

Dato : 17-06-01 16:47

> Hæhæh... For 2 uger siden købte jeg 30 stk 700MB Kodak Ultima for 5,-
> stykket, og de var i jewel-case! Electronic world i Odense! (og nej, jeg
er
> ikke ansat der!)

Ja kodak det ved man hvad er, og EW i VibyJ har dem også for tiden til 4,95
pr. cd.
Har aldrig haft bøvl med kodak, TDK, Silverblue eller Lead, men til gengæld
med sjove mærker som General og Proview samt Fuji og MR. Platinium, de 4
mærker er der værste lort og man skal lede lang tid for at finde noget
dårligere.

-Martin

Fra : Mick Johansen

Dato : 23-06-01 18:42

Ang. 80mins CDRW, har jeg købt nogle Mr. Platinum 10x og de virker fejlfrit
på min LiteOn 12x10x32x. Hvilket minder mig om, at jeg nok hellere må komme
igang med noget backup..

--
MVH.
Mick Johansen

"Thomas M. Christensen" <thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:wR%W6.122$SQ3.3348@news.get2net.dk...

Fra : Frontier

Dato : 16-06-01 21:46

On Sat, 16 Jun 2001 20:20:18 +0200, "Thomas M. Christensen"
<thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> wrote:

>Hvad er jeres erfaringer? Findes der evt. nogle tests et sted på nettet?
>
>Samme spørgsmål, bare til CD-RW medier.

De jeg har prøvet, er:
Intenso 74 min. - meget gode, kan læse dem overalt

Intenso 80 min. (blanke begge sider): ufatteligt ringe, får write
errors konstant. Nødt til at brænde dem i mindst 8x, ellers opdager
brænderen (Plextor 12/4/32 SCSI) at de er næsten lige så gennemsigtige
som et nypudset vindue)

Kodak 74 / 80: seriøst gode, og har altid været det. Kan stadig læse
mine skiver fra 1995 (dengang de kostede 150,- stykket)

TDK: Samme som Kodak

Verbatim 80 min.: har haft enkelte write errors

Proview 80 min.: mystiske skiver, brænder OK, og de kan læses. Efter
nogle måneder kan man ikke (selvom de er uden ridser etc)

FujuFilm 74 min.: Brænder OK, kan læses de fleste steder.

Mr. Platinum 74 min.: ringe CD'er. De der kan brændes, læses OK. Får
en del write errors.

Lead data: når man skal skrabe bunden.

Pioneer: som deres CD-ROM drev, larmer og kan tit ikke læses i
højhastighedsdrev. Ellers OK.

Samsung 74: min.: Ikke én eneste fejlbrænding endnu, trods deres
billige pris. Nogle mindre gode CD-ROM drev kan dog have deres
problemer.

Det var lige dem jeg kunne finde i samlingen...

/Frontier

Fra : Søren

Dato : 17-06-01 18:50

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml