Fejl i læsning fra tekstfil
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-06-01 16:03

Hej,

Jeg har eurokursen liggende i tekstfilen "eurokurs.txt", som jeg gerne vil
læse ind som variablen "eurokurs". Jeg har prøvet med flg., men det giver
fejl: "Input efter filens slutning":

Const ForReading = 1
Dim fso, f
Set f = fso.OpenTextFile("" & Server.MapPath("eurokurs.txt") & "",
ForReading)
ReadAllTextFile = f.ReadAll
eurokurs = f

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thygesen

Dato : 16-06-01 16:11

> [...]
> læse ind som variablen "eurokurs". Jeg har prøvet med flg., men det giver

Følgende skulle virke:

Set objFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFile = objFS.OpenTextFile(Server.MapPath("eurokurs.txt"), 1, False)
eurokurs = Trim(objFile.ReadLine)
objFile.Close
Set objFS = Nothing

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-06-01 17:15

> Følgende skulle virke:

Og dog... Det giver nøjagtig samme fejl som før...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thygesen

Dato : 16-06-01 18:24

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Og dog... Det giver nøjagtig samme fejl som før...
>
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Det virker fint hos mig. Kunne du ikke prøve at komme med den fejlmeddelse
den skriver?

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-06-01 19:13

> Det virker fint hos mig. Kunne du ikke prøve at komme med den fejlmeddelse
> den skriver?

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a003e'
Input efter filens slutning

I linje 16, som er: eurokurs = Trim(objFile.ReadLine)

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thygesen

Dato : 16-06-01 19:04

> Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a003e'
> Input efter filens slutning
>
> I linje 16, som er: eurokurs = Trim(objFile.ReadLine)
>
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Jeg tror det skyldes at din fil er tom eller at der ikke står noget i den
første linie.

Prøv lige at tjekke det.

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-06-01 20:18

> Jeg tror det skyldes at din fil er tom eller at der ikke står noget i den
> første linie.

Jeg tåbe... Sådan går det når man koder ASP med det ene øje og ser Le Mans
med det andet...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.