Hvordan udskifter jeg en pumpe i toilettan~
Fra : allan

Dato : 31-05-06 17:57

Hej.

Vi kan ikke få skyllevand i vores toilet, så jeg regner med at
pumpen er gået. (det kan selvfølgelig også være andet)

Jeg har fundet pumpen, men hvor sidder enden af ledningen henne.
Jeg kan ikke følge den.

Der er lige hældt 15 liter vand på, så jeg ved ikke rigtig
hvordan jeg skal udskifte den.

Jeg håber da ikke at jeg skal have hele toilettet ud.

Er der en der ved hvordan jeg skal bære mig af.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-05-06 18:35

> [...]
> Jeg kan ikke følge den.
>
> Der er lige hældt 15 liter vand på, så jeg ved ikke rigtig

Kan du ikke hælde vandet af igen, på min vogn sider glasrør så jeg se hvor
meget der er i tanken, denne kan hives ned så du kan lade vandet løbe ud via
røret.

> Jeg håber da ikke at jeg skal have hele toilettet ud.

Det kan også bare være en sikring, kig under hullet hvor toilet rullen er i.

> Er der en der ved hvordan jeg skal bære mig af.

Nej ikke ud det jeg har skrevet.

Hilsen Jørgen
www.lmc-klub.dk

Fra : allan

Dato : 31-05-06 22:28

Så virker den igen.

Jeg tog pumpen ud, og slog lidt på den, og vupti.

Så nu er jeg en glad mand igen

Takker for hjælpen

Fra : T. Hartung

Dato : 31-05-06 19:40

"allan" <pipper@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Vi kan ikke få skyllevand i vores toilet, så jeg regner med at
> pumpen er gået. (det kan selvfølgelig også være andet)

Kan du høre om pumpen kører når du trykker? - hvis ja er det måske snavs/
"klumper" fra frossen/ for gammel Aqua Rinse der har sat sig fast. Rinse kan
pludselig indeholde noget hvidt stads som ikke lader sig opløse i
skyllevandet.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : allan

Dato : 31-05-06 19:48

hej.

Pumpen kører ikke, og sikringen er ikke sprunget.

Så det kan vel ikke være andet end pumpen.?

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-05-06 21:05

> hej.
>
> Pumpen kører ikke, og sikringen er ikke sprunget.
>
> Så det kan vel ikke være andet end pumpen.?

Nej det har du ret i, har du målt om der kommer spænding til pumpen når du
trykker på kontakten ?
Hvis ja så skift pumpen.

Hilsen Jørgen

Fra : allan

Dato : 31-05-06 21:45

hej jørgen.

Jeg syntes det er svært at se hvor jeg skal måle. Men jeg har målt
11 volt i et stik som sidder nede under toilettet, men jeg kan ikke
se om det er det stik der går til pumpen.

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-05-06 21:50

> Jeg syntes det er svært at se hvor jeg skal måle. Men jeg har målt
> 11 volt i et stik som sidder nede under toilettet, men jeg kan ikke
> se om det er det stik der går til pumpen.

Hej Allan, det lyder rimmeligt nok, det er jo tynde ledninger.

Hilsen Jørgen

Fra : T. Hartung

Dato : 31-05-06 21:15

> Pumpen kører ikke, og sikringen er ikke sprunget.
>
> Så det kan vel ikke være andet end pumpen.?

Tjaa hvis der er strøm til pumpen må den jo være årsagen - men høre dog
sjældent om pumpeproblemer - har ikke prøver at skifte en - min sidste vogn
gennem 12 år - no problemo.

Ved ikke lige hvilken Thetfordsystem du har men - den med glasrør
C2-modellen - kan man hive hele toiletrulleholder op og komme direkte ned
til vandreservoiret - kan du nå pumpen den vej?

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 31-05-06 21:22

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke lige hvilken Thetfordsystem du har men - den med glasrør
> C2-modellen - kan man hive hele toiletrulleholder op og komme direkte ned
> til vandreservoiret - kan du nå pumpen den vej?

Her er en udførlig beskrivelse på udskiftning af pumpen:
http://thetford.kpnis.nl/upload/53873_622_1129542694759-21036_Leaflet_Pump_C2.pdf

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen – Odense.

Fra : T. Hartung

Dato : 31-05-06 22:36

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>

> Her er en udførlig beskrivelse på udskiftning af pumpen:
> http://thetford.kpnis.nl/upload/53873_622_1129542694759-21036_Leaflet_Pump_C2.pdf

JES!! Det var op med toiltrulleholderen - det gamle hoved kan da huske lidt
:)

Fra : benny madsen

Dato : 01-06-06 16:58

jeg forstår det er et kassette toielet ved siden af toieletsæde er der et
hul ned lisom til en rulle papir dette er lisom en lille spand den er til
at tage op og der sider pumpen hilsen benny