MSSQL 2005 til 2000
Fra : RTK

Dato : 31-05-06 15:27

Er det muligt at exportere en mssql 2005 database til en mssql 2000 ? Jeg
har hørt det skulle kunne lade dig gøre, men google har umildbare ikke givet
mig noget svar på problemet.

// RTK

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-05-06 16:15

RTK skrev:

> Er det muligt at exportere en mssql 2005 database til en mssql
> 2000 ? Jeg har hørt det skulle kunne lade dig gøre, men google
> har umildbare ikke givet mig noget svar på problemet.

Man kan vælge Properties => Options => Compatibility Level => 80
(MSSQL 2000) fra SMSE. Det burde bevirke at databasen kan flyttes
over på en 2000-server - men jeg har ikke afprøvet det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : RTK

Dato : 31-05-06 19:45

> Man kan vælge Properties => Options => Compatibility Level => 80
> (MSSQL 2000) fra SMSE. Det burde bevirke at databasen kan flyttes
> over på en 2000-server - men jeg har ikke afprøvet det.

Det står den allerede på som default, og det virkede ikke. Har du andre gode
idéer?

// RTK

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-05-06 21:49

RTK skrev:

> Det står den allerede på som default, og det virkede ikke. Har
> du andre gode idéer?

Prøv at bruge import/eksport-funktionen til at kopiere databasen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : RTK

Dato : 01-06-06 09:18

>Prøv at bruge import/eksport-funktionen til at kopiere databasen.

Den funktion har jeg brugt hele tiden, er der da andre alternativer end lige
den funktion?

// RTK

Fra : Jan Bachman

Dato : 01-06-06 11:50

On Wed, 31 May 2006 16:26:34 +0200, "RTK" <rtk@rtk.rtk> wrote:

>Er det muligt at exportere en mssql 2005 database til en mssql 2000 ? Jeg
>har hørt det skulle kunne lade dig gøre, men google har umildbare ikke givet
>mig noget svar på problemet.

En lettere omstændig metode, hvis datamængden ikke er enorm:

1. Lav et SQL-script der danner hele strukturen. Kan laves fra
Enterprise Manager (kan ikke huske hvad den hedder i 2005).

2. Importér alle tabeller i en Access-database.

3. Kør SQL-scriptet på 2000-serveren via Query Analyser.

4. Import alle data via DTS.

/Jan

Fra : RTK

Dato : 01-06-06 15:43

"Jan Bachman" <jamen@davs.du> wrote in message

> [...]
>
> 2. Importér alle tabeller i en Access-database.
>
> 3. Kør SQL-scriptet på 2000-serveren via Query Analyser.

Det drejer sig om 10MB data, så det tror jeg er en god løsningen... Jeg vil
prøve at se om jeg kan finde noget der kan dumpe alt SQL i et script...

// RTK

Fra : Jan Bachman

Dato : 01-06-06 18:07

On Thu, 1 Jun 2006 16:43:05 +0200, "RTK" <rtk@rtk.rtk> wrote:

>Det drejer sig om 10MB data, så det tror jeg er en god løsningen... Jeg vil
>prøve at se om jeg kan finde noget der kan dumpe alt SQL i et script...

Med hensyn til pkt. 4, så vil du nok opleve problemer med foreign
keys, såfremt de primære ikke er indlæst endnu. Kan selvfølgelig omgås
ved at indlæse data i tabellerne i en bestemt rækkefølge. Alternativt,
og såfremt du har en sund datastruktur, så kan du bare køre importen
iterativt indtil resultatet er uændret (antal ok og antal fejl).

/Jan