Campingpladser i Katalonien (Barcelona)
Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-05-06 14:46

Dette må være et genopslag - jeg prøvede i vinters, men der var ikke rigtig
nogen, der bed på.
Men det kunne jo være, at der var nye deltagere i gruppen, nu hvor
sommerferieplanlægningen nok er i fuld gang.
Er der nogen, der har nogle erfaringer mht. campingpladser i området omkring
Barcelona/Katalonien som kunne viderebringes her?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-05-06 16:18

> [...]
> Er der nogen, der har nogle erfaringer mht. campingpladser i området
> omkring Barcelona/Katalonien som kunne viderebringes her?

Det er jo et vidt begreb. Er det nord eller syd for Barcelona, inde i
landet eller hvad? Katalonien er et stort område og der er måske
hundrede pladser eller mere.

mvh
Preben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-05-06 17:15

Preben Andersen skrev i 447db3b4$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

> Det er jo et vidt begreb. Er det nord eller syd for Barcelona,

Ja

> inde i landet

Ja

> eller hvad?

Ja

Lidt afhængigt af, hvad der byder sig.

> Katalonien er et stort område og der er måske
> hundrede pladser eller mere.

Iflg. campingo.com er der mindst 338 pladser i Katalonien - derfor gerne
input fra nogen, der kender noget til det.
Google mv. tror jeg faktisk jeg har rimelig godt styr på

Men jeg kan da godt beskrive drømmepladsen:

1)Tæt på Barcelona og transport ind til denne.
2)Gode store velskyggede pladser med god adskillelse mellem de enkelte
pladser
3)Gode sanitære forhold.
4)Underholdning, hoppepuder, vandlande mv ligegyldigt.
5)Gerne en ikke alt for støjende plads
6)Gerne udsigt fra pladsen
7)Alt andet lige beliggende ved en strand
8)Wifi på pladserne
9)Begrænset antal hollændere - hænger sammen med 5
10) Skulle den ligge midt i et vinområde er det fint (konflikter nok med 7)
11) Gode spisesteder i gåafstand
12) Gerne et par flotte ruiner i nærheden
13) Cykleruter eller veje velegnede til et par midaldrende cykliser i
nogenlunde god form.
14) Givet valget: hellere syd for Barcelona end nord for (måske har jeg
misforstået noget - men det ser knap så hårdtpumpet ud ned mod Tarragona end
ved Costa Brave. Lidt ligesom når vi undgår Gardasøen og Lido de Venezia til
fordel for Umbrien, Campania og Marche, når vi er i Italien).

....men en hel del mindre kan også gøre det
Men altså gerne erfaringer - ikke nødvendigvis førstehånds.
mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Claus DN

Dato : 31-05-06 18:53

> [...]
omkring
| Barcelona/Katalonien som kunne viderebringes her?

Hej Jan

Tjek denne: www.barapark.es

Jeg har været der flere gange og det er en super lækker plads. Du har ret i
at det godt kan betale sig at køre syd for Barcelona. Vi har også boet i
"perlerækken" lige syd for Barcelona, men der fornemmer man tydeligt
storbyens puls - læs: stress, støj og højt tempo. Eneste ulempe pladsen har
er at den er meget populær så det kan være svært at få plads i højsæsonen.
Og der er ingen garanti mod støjende hollændere (er der overhovedet det
nogen steder i sydeuropa?).

Vh. Claus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-05-06 19:45

Claus DN skrev i 8c12b$447dd80d$55182bdb$24774@news.arrownet.dk dette:

> Tjek denne: www.barapark.es

Den er prompte bleve bookmark'et.

> [...]
> at få plads i højsæsonen. Og der er ingen garanti mod støjende
> hollændere (er der overhovedet det nogen steder i sydeuropa?).

Jeg har faktisk overvejet at tage til Amsterdam i Juli. Det må være en sjov
oplevelse at opleve en storby, der må være aldeles tømt for sine
indbyggere.

Men ellers har madamme og jeg fundet ud af et det er et scoop at holde ferie
i s.Europa i den sidste del af juni og den første del af juli. Der er plads,
vinproducenterne har stadig noget tilbage af de gode varer, tjenerne er ikke
blevet sure endnu og det grønne er stadigvæk nogenlunde grønt. Og når vi så
tusser nordpå kan vi se disse enorme køer af solhungrende nord- og
mellemeuropæere på vej sydpå i en gevaldig kø. Jo, det er ikke så tosset.

Tak for insdparket i øvrigt.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm