Saa er det da godt at man ip-telefoni
Fra : Claus E Beyer

Dato : 31-05-06 12:00

TDC hæver prisen på fastnet.

Op mod to millioner TDC-kunder med traditionelt fastnetabonnement må
nu æde en prisstigning på 10 kr. pr. måned. Et fastnetabonnement vil
nu koste 129 kr. i stedet for 119 kr.

http://ing.dk/article/20060530/ELEKTRONIK/106020030/0/OMING

Så er det da godt at man ip-telefoni, når nu "StjæleDanmark" ikke
kan dy sig for at malke kunderne.

-cb

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-06 14:38

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message

>http://ing.dk/article/20060530/ELEKTRONIK/106020030/0/OMING

>Så er det da godt at man ip-telefoni, når nu "StjæleDanmark" ikke
>kan dy sig for at malke kunderne.

FØJ for den da...

Værre er denne her synes jeg godtnok, og er det ikke i strid med
telestyrelsens regler?

Opkaldsafgift gælder fra røret løftes
Fra 1. oktober foretager TDC yderligere to prisændringer.

Opkaldsafgiften fra fastnet sænkes fra 25 øre til 22,5 øre. Til gengæld
kommer den til at gælde fra det øjeblik, man taster første ciffer i
telefonnummeret - og prisen skal betales uanset om der opnås forbindelse
eller ej.
<<<<<<

Så er vi tilbage til dengang med analoge centraler, hvor det kostede fra man
løftede røret, eller der var vand i kablet så man fik regninger på 37.000 på
et kvatal

Fra : KsNa

Dato : 31-05-06 17:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message

> FØJ for den da...

Ja føj da, det bliver billigere hvis man har både telefoni og ADSL.

> [...]
> kommer den til at gælde fra det øjeblik, man taster første ciffer i
> telefonnummeret - og prisen skal betales uanset om der opnås forbindelse

Er det anderledes end ved mobiltelefoner.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-06 21:55

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> Er det anderledes end ved mobiltelefoner.

Jeg ved ikke om telelovgivningen er lavet om for TDC´s velbehag. Men fik på
et tidspunkt fra fra telestyrelsen at opkaldsforsøgs afgift, kun var tilladt
for mobiltelefoni. ved fastnet telefoni må der først opkræves opkalds afgift
når opkaldet er gennemført.

Fra : darkh

Dato : 01-06-06 10:30

Det er nu ikke så galt. det er da en besparelse på 40 kr pr. måned, med
mindre de også hæver prisen for basislinien med en ti'er... om ikke andet så
kommer min 2048/512 ned på enten kr. 474,- eller 484,- alt incl.

mvh
Jesper

Fra : Anders Nielsen

Dato : 05-06-06 14:07

> [...]
> kommer den til at gælde fra det øjeblik, man taster første ciffer i
> telefonnummeret - og prisen skal betales uanset om der opnås forbindelse

LoL.. og det er da kun ca. 3 år siden, de gik væk fra at tage penge for
opkaldsforsøg! Ret mig, hvis jeg tager fejl!

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-06-06 14:29

Anders Nielsen wrote:

> LoL.. og det er da kun ca. 3 år siden, de gik væk fra at tage
> penge for opkaldsforsøg! Ret mig, hvis jeg tager fejl!

Jeg kan ikke lige huske om det var for 3 år siden, men jeg husker
tydeligt at der var meget stor kritik i medierne af denne betaling.
Taster man et ciffer forkert, koster det 22,5 øre i dummebøde

Så, here we go again...

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 13:46

On Mon, 5 Jun 2006 15:29:17 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> Taster man et ciffer forkert, koster det 22,5 øre i dummebøde

Detr svarer til at hvis du ringer til mureren,
og det var snedkeren du skulle tale med,
så sender mureren dig en regning på 1 times arbejde,
eller hvad han ellers har som minimumsats.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-06-06 14:30

Ja, de gik dengang væk fra det, vistnok fordi de ikke måtte tage penge
for opskaldsforsøg, men verden må være ændret i dag.

/HH

Fra : Anders

Dato : 31-05-06 20:31

Claus E Beyer wrote:

> Op mod to millioner TDC-kunder med traditionelt fastnetabonnement må
> nu æde en prisstigning på 10 kr. pr. måned. Et fastnetabonnement vil
> nu koste 129 kr. i stedet for 119 kr.

129 kr. pr. måned bare for at have et fastnetnummer (og det uden
visnummer)? Det er da godt nok dyrt!!

Det koster 90 kr. pr. år at holde et mobilnummer i live hos Telmore (12
x 7,50 = 90).

Lidt af en prisforskel.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 31-05-06 20:48

"Anders" <anders@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Det koster 90 kr. pr. år at holde et mobilnummer i live hos Telmore (12 x
> 7,50 = 90).

Unotel 0,16x 2 =0,32
Lidt af en prisforskel.
/ad

Fra : Anders

Dato : 31-05-06 23:09

Awul Dasfilshabeda wrote:

> [...]

"Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3
måneder. Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis du ikke opnår dit
minimumsforbrug. I praksis betyder det, at TELMORE hver måned
kontrollerer, om du i de seneste tre måneder har haft et forbrug på
mindst 50 kr. Hvis dette ikke er tilfældet opkræver TELMORE 7,50 kr. i
administrationsgebyr."
https://www.telmore.dk/servicesinfo/prices/info.do

> Unotel 0,16x 2 =0,32
> Lidt af en prisforskel.
> /ad

Hmmm, jeg troede ikke at Unotel havde noget minimumsforbrug, abonnement
eller lignende; men det har de måske. Hvor kommer de (2 x 0,16 = ) 0,32 fra?

Mit gæt havde været at det koster 0 kr. pr. år for at holde et
mobilnummer i live hos Unotel; men jeg tager måske fejl?

Ja, det findes nok et mobilabonnement som er billigere og et andet som
er dyre end Telmore. Pointen var ligesom at der var en STOR prisforskel
på udgifter til et fastnetabonnement og mobilabonnement når man ser bort
fra forbrug - altså for at have et telefonnummer.

Det vil fx koste (12x129 + 4x60 = 1548 + 240 =) 1788 kr. bare i
abonnement at have et alm. fastnet nummer hos TDC med vis nummer. Der ud
over kommer forbrug.

Jeg undrede mig sådan set bare over denne markante forskel.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 01-06-06 13:35

> [...]
>
> Mit gæt havde været at det koster 0 kr. pr. år for at holde et mobilnummer
> i live hos Unotel; men jeg tager måske fejl?

Ja minimum en sms hvert ½ år . derfor de (2 x 0,16 = ) 0,32 kr
ad

Fra : Anders

Dato : 01-06-06 16:05

Th Frydensberg wrote:
> "Anders" <anders@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja minimum en sms hvert ½ år . derfor de (2 x 0,16 = ) 0,32 kr
> ad

Hvilken SMS? Hvorfor? Hvoraf fremgår det?

Fra : Anders

Dato : 01-06-06 16:10

Anders wrote:

> Hvilken SMS? Hvorfor? Hvoraf fremgår det?

Jeg glemte naturligvis lige følgende:

"Med UnoTels Solo-løsning får du mobiltelefoni uden abonnement eller
minimumsforbrug. Du betaler kun, for det du bruger. Et opkald koster kun
63 øre pr. minut, og for blot 16 øre kan du sende en SMS."

http://www.unotel.dk/produkter/solo.asp

Altså ingen krav som en sms hvert ½ år. Eller det står måske med MEGET småt?

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 01-06-06 16:11

"Anders" <anders@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> Th Frydensberg wrote:

> Hvilken SMS? Hvorfor? Hvoraf fremgår det?

http://www.unotel.dk/betingelser.asp?id=1

1.7 Mobilnumre der ikke har haft aktivitet i 6 måneder nedtages, dog vil der
blive sendt en påmindelse pr. mail 14 dage inden UnoTel nedtager nummeret.
Hvis nummeret ikke tages i brug inden de 14 dage, nedtages nummeret i
henhold til gældende regler.
Hos UnoTel defineres aktivitet ved, at der skal være foretaget opkald eller
afsendt SMS.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-05-06 21:08

On 31 May 2006 03:59:43 -0700, "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com>
wrote:

> http://ing.dk/article/20060530/ELEKTRONIK/106020030/0/OMING

Det er måske ikke særlig overraskende, at TDC selv har en lidt anden
udlægning af historien. De sendte nemlig nyheden som en pressemail med
overskriften:

TDC giver rabat til en halv million kunder

Pointen er selvfølgelig, at de kunder, der både har ADSL og telefoni
hos TDC, fremover vil spare 40 kr/md. Interesserede kan læse hele
mailen på: www.hojmark.org/x/TDC-priser.html

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 17:09

On Wed, 31 May 2006 22:08:08 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> mailen på: www.hojmark.org/x/TDC-priser.html

>Når vi sænker priserne på ét område, er vi nødt til at finde pengene på et andet ..........

Hvad med at finde dem i pengetanken ????????

Fra : KsNa

Dato : 02-06-06 19:33

<Thor> skrev i en meddelelse

> Hvad med at finde dem i pengetanken ????????

Pengetanken! Den har de nye ejere jo lige tømt, jeg tror det var ca.
40.000.000.000 gode danske kroner de gav i aktieudbytte til sig selv.

Mvh
Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-06 17:16

> Pointen er selvfølgelig, at de kunder, der både har ADSL og telefoni
> hos TDC, fremover vil spare 40 kr/md. Interesserede kan læse hele
> mailen på: www.hojmark.org/x/TDC-priser.html

Ja bortset fra at min /256 hastighed udgår så jeg er nødt til at vælge en
/512
(Da /128 er i underkanten til hjemmearbejdspladsen)

/AM