DVD medier
Fra : Marianne

Dato : 30-05-06 13:31

Hej

Jeg har - endelig - opdaget, at der er forskel på DVD-medier og at man ikke
kan bruge hvad som helst i hvelken som helst brænder.

Men jeg har ikke fundet ud af, hvad forskellen består i.

DVD-R og DVD+R ..... hvad betyder fortegnet?

Gider en eller anden forklare?

mvh
marianne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-05-06 13:45

On Tue, 30 May 2006 14:30:58 +0200, "Marianne" <handel@lundbak.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men jeg har ikke fundet ud af, hvad forskellen består i.
>
>DVD-R og DVD+R ..... hvad betyder fortegnet?

Det er så'mæn bare en betegnelse for forskellige formater, altså
forskellige måder at lægge data på den optiske disk.

I princippet er det ligegyldigt hvilket medie du køber - bare det er
understøttet af brænderen - Men når det gælder afspilning af video
oplever jeg det bedste resultat med DVD+ medier som hermed
anbefales....

---

Det er menneskeligt at fejle, men det totale kaos kræver en computer.

Fra : Deaster

Dato : 30-05-06 15:11

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> understøttet af brænderen - Men når det gælder afspilning af video
> oplever jeg det bedste resultat med DVD+ medier som hermed

Jeg har præcis den modsatte oplevelse, har enkelte gange været ude for
ikke at kunne afspille +r diske, men aldrig haft problemer med -r.

Jesper

Fra : Dr. Phil

Dato : 30-05-06 16:30

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har præcis den modsatte oplevelse, har enkelte gange været ude for
> ikke at kunne afspille +r diske, men aldrig haft problemer med -r.

> [...]

Samme her og originale dvd.skiver svarer osse til DVD-R format mener jeg...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-05-06 17:16

Deaster wrote:
> Jeg har præcis den modsatte oplevelse, har enkelte gange været ude for
> ikke at kunne afspille +r diske, men aldrig haft problemer med -r.

-R har et lille forspring og kan afspilles på en lille smule flere
afspillere end +R.

-R er mest udbredt på afspillere fra østen.

+R er mest udbredt på afspillere fra vesten.

Men de fleste nyere laves vist til at kunne klare begge dele.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : alten

Dato : 30-05-06 13:51
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-05-06 14:56

www.gromit.dk/dvd
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 31-05-06 08:25

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har - endelig - opdaget, at der er forskel på DVD-medier og at man
> ikke kan bruge hvad som helst i hvelken som helst brænder.

Idag betyder det ikke så meget længere. Alle nye afspillere æder alt. Dog
vil Playstation 2 kun køre +R.

DVD-R er mest udbredt. Vigtigere er det, at du bruger gode skiver, specielt
hvis din dvd-afspiller er lidt slidt. (En afspiller til 295.- kr fra Føtex
kan du altså
ikke forlange så meget af.)

Jeg bruger altid Verbatim, der kan købes fra ca 2.25 kr/stk...

Fra : Khawk

Dato : 01-06-06 11:00

"-*- DANELAW -*-" <mail@topbanana.dk> skrev i en meddelelse news:447d43ec$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Idag betyder det ikke så meget længere. Alle nye afspillere æder alt. Dog
> vil Playstation 2 kun køre +R.

Jeg bruger da -R til min PS2

mvh
Kim