Hvilke RAM bruger min com.
Fra : Jacob

Dato : 28-05-06 13:23

Hej er der nogle der kan fortælle mig hvor/hvordan jeg finder ud af hvad for
nogle RAM min com. bruger altså om det er SD-RAM eller DDR Osv.
(Det er en ældre "AMD Athlon(tm) XP 1800+" )

På forhånd tak
Jacob Nielsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-05-06 13:26

Jacob skrev:

> Hej er der nogle der kan fortælle mig hvor/hvordan jeg finder ud af
> hvad for nogle RAM min com. bruger altså om det er SD-RAM eller DDR
> Osv. (Det er en ældre "AMD Athlon(tm) XP 1800+" )

Ud fra cpu, kan det både være sd og ddr..så du kan hente denne:

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-133.zip

Der kan du se info om det ram som allerede sidder i, samt en del andre
praktiske ting.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Jacob

Dato : 28-05-06 13:34

Mange tak for hurtig Svar

Jacob Nielsen

Fra : Erling Simonsen

Dato : 28-05-06 13:41

Jacob skrev:
> [...]
> nogle RAM min com. bruger altså om det er SD-RAM eller DDR Osv.
> (Det er en ældre "AMD Athlon(tm) XP 1800+" )

Hej.
Det står normalt i manualen til motherboardet.
På nogle motherboards er der plads til begge typer, jeg mener
dog, at man ikke kan have DDR og SD-ram isat på samme tid.
Så vidt jeg lige kan se på mit K7S5A motherboard, så har
SD-rammerne to udskæringer, der skal passe i soklen, mens
DDR-rammerne kun har en udskæring.
Hvis du ikke har oplysninger om selve typen af ram (pc133, pc2700,
eller hvad de nu hedder), så prøv at hente et program, der kan give dig
oplysninger om din hardware, f.eks. Everest Home Edition.
Den kan du finde med Google.

mvh
Erling Simonsen
--
www.oz1eee.dk

Fra : Jacob

Dato : 28-05-06 13:52

Mange tak, men det program som Sune Storgaard har lagt link til er
super-godt, det fortæller alt hvad jeg har og kan få brug for og mere til

Men tak aligevel

Jacob Nielsen