Anbefaling ønskes til ny PC
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 27-05-06 19:45

De herrer/damer,

Jeg er ved at lægge an til en ny PC. Kabinettet er købt,

et Antec Aria, i den nyeste version med "hul" i låget.

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08130#

Det giver jo så størrelsen på bundkortet.

Hvis penge var så nemme at hente som græs er at slå, så købte jeg dette:

ASUS N4L-VM

http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=1092&l1=3&l2=54&l3=0

og en Core Duo T2300 CPU.

Men så skal jeg også købe ny RAM, og nyt grafikkort.

Specielt grafikkortet er kriminelt, der vil jeg gerne kunne genbruge mit
Matrox P650, i stedet for at skulle købe det samme i PCI-E udgave til ca.
1700 kr.

Så nu tænker jeg AMD CPU.

Men hvad skal jeg købe for at få samme ydelse OG lave varmeudledning som
T2300'eren?

En X2 3800+? Eller? Jeg synes, jeg kan huske der er nogle Athlon 64 med en
"Venice" gerne, der er meget mindre strømforbrugnde end andre Athlon 64'ere,
men det er ved at være længe siden jeg har læst op på AMD, så der er sikkert
sket meget siden jeg var ajour?

PC'en skal bruges til alt andet end 3D skydespil, derfor grafikkortet, med
dual-DVI som er et must

VH Thomas

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 28-05-06 10:47

Skal lige tilføje, jeg har et setup med en P4 2,8Ghz/800, som jeg imidlertid
synes larmer for meget. Jeg har prøvet at skifte blæser i PSU, men det havde
ikke den ønskede effekt.

/Thomas

Fra : TGSC

Dato : 28-05-06 17:24

Er det så ikke CPU-blæseren der larmer? Du kan sætte en finger på
midten af blæseren for at sætte farten ned på den, så kan du høre
hvilken der larmer.
CPU-kølere kan fås både billigt og støjsvagt til 2-300kr, fx
VapoChill Micro og Zalman. Så slipper du for at skifte resten ud.
Til PSU-blæseren kan du også få en temperaturstyret blæserdæmper -
så bliver næsten alle blæsere stille.