Formateret HD - i/o-fejl ved XP installati~
Fra : marie@wrang.org

Dato : 24-05-06 23:45

Hej!
Håber der en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig..!
Min far er kommet til at formatere sin HD - og vi prøver at installere
Windows XP på den, men kan ikke få det til at virke!
Vi har sat den til at boote fra cdrom-drevet og har sat cdrommen i, men
den melder i/o-fejl!?! Den skriver ugyldig systemdisk.
Når vi slukker computeren kommer der 3 korte bip-lyde fra den. Jeg
går udfra at det må være en eller anden fejl meddelelse, men er ikke
sikker... Den har også en gang givet 3 korte bip og et langt.
Vi har installeret XP på en anden PC uden problemer så den skulle
ikke fejle noget! Før HDen blev formateret forsøgte vi at installere
P på denne PC, men den blev ved med at gå i stå..! Der har før
været Win 98 på den og der har virket fint..!
Er der nogen som har en idé til hvad jeg kan gøre?
Mange hilsner
Marie

Fra : Dr. Phil

Dato : 25-05-06 00:55

<marie@wrang.org> skrev i en meddelelse
[...]

Bip lyde er som regel fejlmeddelser.

Jeg ville tjekke om ramblok(ke) sidder 100% fast i soklen.
Hvis der er 2 eller flere blokke,så fjern de andre så der kun er 1 blok.
Hvis den stadig bipper lystigt med 1 blok så pil den ud og sæt en af de
andre i og så fremdeles.

Så kan i evt. finde en defekt blok.
Jeg har selv oplevet at defekte ramblokke kan gøre underlige ting i
forbindelse med Windows installering.
Tjek osse at kabler til HD,cd-rom drev,diskettedrev sidder 100% rigtigt og
fast.

Fra : Olesen

Dato : 25-05-06 07:12

Måske hjælper dette:
http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html
Det kræver dog at du ved hvilken BIOS der er i pc´en. Det kan du sikkert se
under opstarten.

Mvh.
..

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 25-05-06 09:17

On Wed, 24 May 2006 15:45:16 -0700, marie wrote:

> [...]
> Vi har sat den til at boote fra cdrom-drevet og har sat cdrommen i, men
> den melder i/o-fejl!?! Den skriver ugyldig systemdisk.

Kontoller om CD'en er deffekt.

> Når vi slukker computeren kommer der 3 korte bip-lyde fra den. Jeg
> går udfra at det må være en eller anden fejl meddelelse, men er ikke
> sikker... Den har også en gang givet 3 korte bip og et langt.

Når du slukker?! De fleste bipper lige efter opstart. Find dine bip her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

> [...]
> denne PC, men den blev ved med at gå i stå..! Der har før været Win 98
> på den og der har virket fint..! Er der nogen som har en idé til hvad

Kontoller at harddisk og cdromdrev er korrekt sat op som master/slave.
Kontoller at rækkefølgen er korrekt i BIOS-opsætningen. I visse tilfælde
er BIOS sat til at starte med harddisken hvorefter den finder ud af at det
ikke duede og derefter går i stå i stedet for at fortsætte med CD.

Tomas